• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Längtande Lina

Vad med snö det har kommit...känns ju nästan som vinter Skrattande

Mamma till underbara Milton, 061203
  • Lillen06

Här skrivs det för fullt..

Som synd var så kan ju inte jag på onsdag, har babymassage kl. 13:00 och tre veckor framöver.. skulle vart kul att se hur det är på myrstacken.
    Men men,, får väl stå ut till nästa dejtFlört

Hoppas det är bra med alla i denna härliga SNÖ!!! Kul för alla barn.. men tänkte ta mig en promenad med vagnen, undrar om man kommer fram? *funderar*

Skulle va kul och träffa er alla..

kram // Oss

• Längtande Lina
    Lillen, jag ska ocksa ut på promenad i snön....spännande och se hur det går!!!
  • Längtande Lina

I natt har Milton varit jätte duktig. Han åt och gick och lade sig vid kl 22.00, sen vaknade han och åt ordentligt kl 03.00, sen vaknade han för dagen kl 7.30 och åt. På förmiddagen har han varit jätteglad och skrattat en massa, han "tränade" lite i babygymmet och sen somande han där ett tag... Nu har han precis ätit igen och jag har lagt honom i vaggan (där han somnade snällt!)

Så idag har han varit en mönsterbebis än så länge.... Hoppas att det håller i sig resten av dagen då mormor och morfar ska vara barnvakt ikväll när jag och min man ska på bio!!!

• atelli

Om mina sorkar är friska så hänger vi gärna med till Myrstacken!! Men vi kommer nog lite senare så vi hinner käka lunch i lugn o ro hemma!

Fika/lekdejt på Myrstacken onsdag 24/1. Ca klockan 12:30
    Lotta
    Lina
    Malin, Minja och Elis
    Anna, Adam och Olle (ca 13.00)

• Krofnica2002

Lotta
    Lina
    Malin, Minja och Elis
    Almira, Lejla, eventuelt Elma ca 13.00

• Cella

Hejsan,
    Här skrivs det för fullt.
    Min stackars W hade dubbelsidig öroninflammation, dessutom hade det gått hål på trummhinnan. Imorse var det lite gult på kudden så den andra trummhinnan hade nog också spruckit.
    Han sov precis hela dagen igår och natten också faktiskt.
    Idag är han superpigg, man kan ju undra vad för medicin han fick.

Blir lite nervös när jag hör allas förlossningsberättelser, ett bra bemötande är ju så fruktansvärt viktigt, man känner sig ju så utlämnad ändå.

Jag har täta sammandragningar nu och molnande värk, så vem vet det kanske är dax snart.

Nu ska jag äta lite kladdkaka, ska bjuda på den i e.m, får se om det är ngt kvar då, ler.

Ha det så bra i snön.

• Deighthon
    Lotta,Liam&Tilly 
    Lina,Milton
    Malin, Minja och Elis
  • Tre solstrålars mamma
    Jag skriver upp mig på fika/lekdejten på onsdag. Hoppas givetvis att jag är frisk till dess och att jag istället kanske får ligga på förlossningen...
    Är fortfarande dunderförkyld även om febern är något lägre idag...en fruktansvärt seg förkylning.
    Är på super argt humör idag och mest sur å tvär på allt....*suckar*. Fick nyss reda på att förskolan vägrar oss annan tid är att ha dottern där mellan 07.45-10.45. Super krånglig tid för oss då vi ju bor på landet och måste ta oss med bil till förskolan. Känns ju som att man inte får göra annat än ta på och av kläder. Dessutom börjar maken jobbet 07 så han kan inte lämna.. Och när jag kommer för att hämta Eleonora vid 10.45 så kommer hon vara super hungrig och super trött och somna i bilen utan mat och allt kommer förmodligen bli total kaos. Som det varit tills nu så går hon mellan 09-12. När vi hämtar henne så somnar hon i bilen och vi bär över henne till vagnen och hon fortsätter sova i 2h. Då är hon ju mätt å belåten.
    Jaja... vi får se hur det fungerar nästa vecka. Tänker iaf ge det ett försök eftersom Eleonora verkligen älskar att gå på dagis. Mina studier är ju "avklarade" nu så börjar plocka mammadagar på måndag för att inte förlora SGI´t. Därför de nya tiderna börjar gälla på måndag..

Idag är det exakt en vecka kvar till bf...hade jag inte varit sjuk så hade jag defenitivt börjat "springa i trappor" vid det här laget. Är less på magen nu...
    Nej nu har jag gnällt av mig tillräckligt. Förlåt att ni blev "slagpåsarna".. men behövde skriva av mig lite.

Lotta,Liam&Tilly 
    Lina,Milton
    Malin, Minja och Elis
    Pia, Eleonora
    bf 26/1-2007 (v39)
  • LillSkruttet

Var idag på första träffen med föräldragruppen. Tyckte det var riktigt mysigt, var en trevlig grupp och vi var 5 blivande mammor som några av oss hade med sig respektive. Vi fikade och pratade. Vi var bland de yngsta, och de flesta låg 2-3 veckor före oss i graviditeten, men det gjorde inget. Glad Vi var båda två nöjda när vi kom därifrån. Nästa vecka skulle 2 av mammorna ta med fika.

Efter föräldraträffen gick vi runt på stan och sen åt vi lunch på Varda. Sen köpte jag något jag lovat mig själv att INTE köpa, ett par mamma-snickarbyxor! Förvånad Men vad gör man när allt man kommer i just nu är mjukisbyxor. Kan ju inte springa runt i såna resten av graviditeten. Måste ju ha NÅGOT som ser vettigt ut. Så, jag kröp till korset och inhandlade ett par snickarbyxor. Jättesköna!! Men jag var tvungen att ta en storlek större än jag haft tidigare. Ledsen Tydligen har man ökat lite i höftomfång och inte bara i midjeomfång....

BF 15 mars 2007
Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3