• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Lillen06
    Godmorgon!
    Ingen liten här inte.. vill också vara med och fika med er men har nog fullt upp med min lille då (förhoppningsvis)
    Nu hoppas jag verkligen att de sätter i gång mig i morrn så jag får plågan (förlossningen) avklarad... orkar inte tänka mer på den och inte kunna sova på nätterna... kanske inte är mogen så det blir ett kejsarsnitt,, vem vet.. vet inte riktigt hur det fungerar.. Men det lär ju inte bli många minuters sömn i natt.. lär nog ligga vaken och tänka tänka och åter tänka...

I dag ska det städas, städas, tvättas, plockas, bädda lillen säng, handlas lite och sen försöka vila lite..

Dillon: tack tack..

Hoppas ni mår bra i det fina höstvädret

Kram kram
    Lillen06 (BF+6)
  • LillSkruttet

Lillen06: Ojoj, förstår att varje dag känns som en vecka när man bara går och väntar på guldklimpen. Håller tummarna för att förlossningen drar igång snart. Men med din gedigna dag tror jag nog att bebisen inser att det är dags att komma

• Längtande Lina

Lillen, jasså ska du upp till spec MVC imorgon för eventuell igångsättning eller??? Spännande...då är det inte så långt kvar för dig, förhoppningsvis

Vi vill fika med dig också...men vi får väl ta det när din Lille är mogen att följa med

Kram Lina, BF 19/11 2006
  • Tre solstrålars mamma

Längtande Lina: Det låte ju jätte bra att ni sitter så länge alltså. Då behöver jag inte oroa mig ni brytit upp innan jag kommer

Mi Amore: Åh GRATTIS Vilket glädjande besked! Det betyder ju att de verkligen gillar dig och att du är riktigt duktig!! *sträck på dig*

Sol o bad: Stackare som förkyld ännu. Låter iof mysigt att alla vänner tittar förbi men förstår det jobbigt. *krya på dig*

Idag ska jag ner på stan med mor min och fixa farsdagpresenter, julklappar och bara mysa på något café Känner att förkylning är på gång här med. Vår lilla jänta har varit väldigt hostig och snorig nu i 1,5v så det börjar väl bli dags för mig nu antar jag. Känner av lite rossel långt ner i lungorna. Så bäst att passa på göra alla måsten nu idag när jag fortfarande känner mig bra ändå..

Har verkligen inte tid med förkylning så ska verkligen försöka hoppa över det

bf 26/1-2007 (v29)
  • Lillen06
    LL: Ännu värre, jag ska till förlossningen för bedömning;) Jag frågade lite försiktigt sist om jag skulle ta med BB-väskan och det skulle jag... de sätter i gång mig om allt ser bra ut..
    Ska vara där kl. 08:00 men skulle ringa innan och kolla att dte inte är kaos på förlossningen för då kan jag lika gärna vänta hemma som där... *pirrig*

Så därför ska allt fixas i dag.. utifall det blir en liten snart..

Lillskruttet: Tack tack

Så denna dag är väl då man ska unna sig allt och trycka i sig en massa energi? som godis, och annat nyttigtFlört
    Lillen06 (BF+6)
  • jordnöten

Lillen: Förstår att du känner dig pirrig...men oj vad spännande att det är nära nu.
    Om du nu ska sättas igång, så försök verkligen att vila lite idag också. För det finns verkligen ingen sämre start på en förlossning än att vara toktrött redan i starten (vet av egen erfarenhet). För det krävs enorma krafter ända till slutet. Så passa på att vila och kolhydratladda. Fick höra igår på profylaxkursen att man gör av med 500 kalorier i timmen när man föder barn!!!!
    Lycka till imorgon

• Lillen06
    Jordnöten: tack tack... kolhydrater finns i?? pasta typ eller? Lite dålig på det där med kost;)
    Lillen06 (BF+6)
  • Längtande Lina

Lillen, ja idag får du absolut trycka i dig allt möjligt!! Kolhydrater låter bra...pasta är det ju gott om kolhydrater i, men även i godis... Men det är ju snabba kolhydrater, så de försvinner snabbt.... så du får sprida ut ditt godisätande över hela dagen!!!!

*spännande* hoppas absolut att allt ser bra ut imorgon då, så att du får träffa den lille så snart som möjligt!!!!! Vi är ju alla nyfikna på vad du ahr för en krabat där inne

Kram Lina, BF 19/11 2006
  • Deighthon

Lillen - Åh så spännande!!!! LYCKA TILL!!!!

Jordnöten - Men stackars dig...din natt låter hemsk! Att du har så mycket förvärkar redan....förhoppningsvis kikar den lilla ut tidigt.....

Undrar om Candyheart har fått ännu...???

Nu ska vi åka ner till mina föräldrar i Östergötland och vara där till på söndag.Ska bli så himla skönt&mysigt.Lillkillen bara njuter när han är där och jag får sovmorgon VARJE morgon!

• Lillen06
    Deighthon: tack... skönt att komma i väg och bli ompyssladFlört för det brukar man bli av föräldrar.. Ha en mysig weekend..
    Lillen06 (BF+6)
Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3