• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Lillen06

Precis som du skrev Trikarn, jag sov faktiskt som en stock i natt... det trodde jag aldrig, men det var sååå skönt,,,Glad

Nu är det en timme kvar, sen ska jag ringa och höra om de har tid för mig *hoppas*
    Ätit god frukost och dricker mitt morgonkaffe och gubben min sover,,,    dax att väcka honom snart.. Han har ju vart uppe kl. 05:00 hela veckan så han förtjänar att få sova lite längre;)

Lillen06 (BF+7)
  • Lillen06

Smilla: Skönt att allt gått bra... aldrig kul med olyckor..  men oftast så är det bättre än man tror,,,
    Dax att köpa cykelhjälm kanske?

Lillen06 (BF+7)
  • Längtande Lina

Godmorgon...
    Eftersom Lillen är offline så hoppas jag att det betydde att dem hade tid för henne *spännande*

Smilla, vad otäck med din svägerska...skönt att allt gick bra!!!

En solstråles mamma, såg dig allt på spicy hot...föröskte vinka några gånger men nu var nog för uppe i ditt just då

Sol och bad...ja, jag önskar jag orkade ut och gå nu...det gick ju bra förut! Men nu ahr det inte blivit mycket av det!!

Och idag har jag bestämt mig för att jag msåte inse att jag är sjuk...min hosta blev otroligt mycket värre igårkväll...nu har jag även slem i halsen (men det kommer inte upp) och näsan rinner...Har hostat hela natten (tidigare har jag åtminstone varit hostfri på natten!) Så jag känner mig helt sönder hostat och har så ont i halsen att jag knappt kan prata.... Så idag och imorgon ska jag inta sängläge....och försöka bli bättre...har fått en telefontid med en läkare imorgon bitti...får se vad hon säger!! Jag är ju uppbokad hela helgen och vi ska fara och flänga till Sura, Sala och Uppsala....så jag känner inte för att vara sjuk

Nu har jag gnällt kvar....ska strax krypa ner i sängen igen...tar nog med mig en stor kopp te med honung!!!!

Kram Lina, BF 19/11 2006
  • Delphia

Hejsan alla glada..
    I natt har jag haft för första gången mensvärkar varannan timme. Inte så starka att man kan börja ta dem på allvar men ändå. Känns lite spännande om de skulle öka i styrka. Igår kväll när min man och jag satt och spelade lite "sällskapsspel" på datorn *fniss* (Worms4, världens roligaste och elakaste spel) så kände jag som ett band gick runt svanken som ömmade. Vet inte om det beror på att jag börjar bli riktigt tung eller om det är livmodern som jobbar. Det lär väl märkas om inte annat. Blev dock så glad att jag idag inte kan hålla tyst om det längre. Igår skaffade vi en skötväska och babysitter så allt som saknas nu är skötbordet vi ska kika på i helgen och bebsien.

Smilla- Stackars svägerskan och brorsan din. Hoppas allt går bra och att hon inte får men som dyker upp senare. Sånt är ju riktigt otäckt.

Sol och Bad - är du ute och rör på dig lite så rör dig lite åt mig också.. funderar starkt på att strunta helt i min ischias och ge mig hän till en lång promenad för att bara få i mig lite friskluft och få blodet att röra sig lite.

Krofnica - Välkommen hit du med Hoppas du kommer trivas med oss. Jag måste erkänna att jag än så länge inte hittat någon som jag inte gillar. Gillar alla här även om jag inte har kontakt med alla fullt ut så som jag har med dem jag träffat men ändå. Trevligt gäng här. Oj glömde ju säga GRATTIS till graviditeten Det får man ju inte glömma. Hoppas allt är bra och att du mår prima.

15 dagar kvar idag
  • Smilla 78

Idag känner jag mig helt förstörd, behövde verkligen sova länge. Jag var upp på toa 5 ggr inatt plust att jag sovit dåligt ändå, det blir en lugn dag idag. Ska baka lite bröd och bara mysa.

Sol och bad: Vad mysigt med promenader nu när det är så fint väder För mig blir det bara små, korta promenader men ut ska jag iallafall.

LL:Låter inge kul alls med hostan, det är nog en bra ide att stanna i sängen hela dagen och ta det lugnt.

Ha det så bra i solen

BF 21 februari
  • höna böna

ni som är gravida runt vecka 27 cirkus.. kan ni känna som ett tryck nedåt ibland, alltså inte sparkar utan att det liksom trycker nedåt??

• Smilla 78

Höna böna: Ja det kan jag känna, vissa dagar känns det mer en andra. Hela dagen idag har magen blivit stenhårt om det gör lite ont i den när jag kissar. Ska det vara så? Annars när jag har sammandragningar så känns det inget speciellt förutom att magen blir hård

BF 21 februari
  • Valaina

LL--> Krya på dig! Hoppas din man kan ta hand om dig ordentligt...

• MaLi81

Hej alla...jag är inne här o läser titt som tätt..men skriver sällan..sorry=P
    Har bf den 12:e december. Nu känns det riktigt nära. Va på förlossningsbesök med föräldragruppen idag... Undrar om det kan ha varit Lillen06 jag såg där *nyfiken*
    Känns verkligen att det är sluttampen nu..sover så hemskt dåligt på nätterna..mycket sammandragningar o förvärkar som nu känns riktigt jobbiga. Foglossningen känns värre nu + att 7-10 toabesök per natt gör sitt=/
    Magen har sjunkit rejält nu o många tippar på att Lillen kommer om 2-3 veckor. Spännande!
    Allt till bebis är klart sen länge...vagn, vagga o säng o skötplats mm står nu bara o skriker efter bebis;) o det gör våra hjärtan med...vi vill träffa Lillen NU.

Hur mår ni andra?? Fler blivande december mammor??

Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3