• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Tre solstrålars mamma
    atelli: Oj vilken skillnad det kan vara på förlossningen Man hoppas ju liksom på att det är lugnt när det väl dags...
    Säger *Lycka till* till dig med, vare sig din lill behagar komma ut idag eller imorgon
    bf 26/1-2007 (v34)
  • Tre solstrålars mamma
    Lillskruttet: Usch, fy vilken dag   Kan du inte försöka få sjukskrivning också?
    Tror säkert ni hittar ett kök som passar snart iaf. Men förstår er besvikelse när visade sig utgått ur lagret
    bf 26/1-2007 (v34)
  • Deighthon

Atelli - tror nog att värkarbetet tar fart idag! Lycka till!!!

Själv är jag fortfarande världens mest hormonella människa...har redan brutit ihop och gråtit 4 gånger idag.......snälla säg att detta är tecken på att bebis snart kommer titta ut!!!!
    Orkar inte med mig själv....och då kan ni tänka hur det är för min man..ha..ha..

• Lillen06
    Atelli: Jag blev igångsatt.. fick ett piller uppstoppat i.. ja.. du vet.. sen sa de till mig att de kan ta flera dagar innan det händer nå och jag skulle få ett piller var tredje timme,,, men för min del räckte det med ett piller sen gick vattnet och värkarna var i gång sen var lille Melvin ute. Men efetrsom att ditt vatten gått så kanske de går fortare...
    Jag hade gått över en vecka och var inte öppen någonting när de satte i gång mig,, men de tror det gick fort för min del eftersom att jag hade högt blodtryck.. kroppen ville liksom få ut den lille i min mage;)
    Lycka till iaf,,

Lycka till alla andra som det är dax för med.. är inte inne så ofta,, finns så mycket att göra helt plötsligt när man har en liten som kräver uppmärksamhet hela tiden,, puh.. men nu sover han i sin EGEN säng Skrattande händer inte så ofta.. han har sovit några nätter i sin säng och det är riktigt skönt.
    Var och vägde honom i dag,, 4640 gr.. blivit en riktig tungviktare,,, fort har det gått å..

Nehe.. passa på att laga lite mat nu när man har båa händerna fria..

Må gott alla och hopas vi ses snart.. men blir nog efter jul för min del..

Mamma till världens sötaste Melvin...
  • Valaina

Atelli--> Jag har blivit igångsatt 2 ggr, den första med mitt första barn och då tog det flera dagar till de tog hål på hinnorna och satte in dropp. (som är starkare än tabletten som Lillen pratade om)
    Med Elis blev jag också igångsatt men då fungerade tabletten efter ett par timmar. (

• atelli

Lillen o Valaina; Tack för att ni berättade hur det var för er. Det lät på bm att jag skulle få någon tablett, cyto"nånting" och att jag skulle få fler tabletter om inget hände. Hon nämnde åxå nåt om att det berodde på hur livmodertappen såg ut och om jag öppnat mej något.

Märkligt hur "dåligt" man lyssnar, det var ju ändå imorse men jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg vad hon sa...

Tack alla ni andra för lyckönskningarna! På nåt sätt ska jag försöka få ut info här i tråden så snart jag kan!!

STOR KRAM till er alla!!

• Deighthon

Atelli - Och stor kram till dig med!!!

Undrar om Jordnöten har bebis nu......

• Smilla 78

Jag tror inte jag kommer kunna sova inatt, känner mig en aning nervös inför imorn. Vill inte bli liggandes i ca 4 veckor, men jag tror inte att jag har nåt val. Ledsen

BF 21 februari
  • Smilla 78

Lycka till Atelli!!

BF 21 februari
Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3