• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Tre solstrålars mamma
    Trikarn: Ja SARS är nog det där viruset som började spridas i Kina och Hongkong....du vet med kycklingarna *retas lite bara för att jag själv brukar vara så dålig på sådant där* 

Det stämmer att om man i huvudtaget varit i kontakt med något sjukhus eller ultraljud utanför Västerås så ska man prata med sin bm. När vi åkte på könsUL i Linköping så hade vi också bara fått höra att det gällde Sthlms området. Men så vid förra besöket hos bm så sa hon att vi måste göra odlingsprov även vi med efters nya regler. Eller det var ju bara mig de behövde testa. De tar en liten bommulssticka och drar lite i halsen, ljumsken, skinnet mellan analen och slidan, samt näsvingarna. Inget läskigt men mycket bra att ha gjort!!! Jag är hemskt glad att de inte hittade något....för isf blir man ju som sagt behandlad som värsta smittan vid förlossningen OCh det är det inte värt för att få reda på könet innan!
    bf 26/1-2007 (v34)
  • Minja

Skelle det visa sig att någon har MRSA så "tillhör" man infektion, där alla med mrsa inlägges....
    tror nog att man slipper föda där men hela BB-tiden lär bli där

• sol och bad

Hej tjejer
    Dagarna rusar iväg och imorgon fyller Fabian 3 veckor, Nu är mina bröst rikig ömma och jag har massor av mjölk men lilla Fabian med sin lilla mun orkar inte äta sig mätt på min mjölk. Han får mjölkersättning efter varje amning(ung 35-45minuter ibland 1 timme) , jag tycker att det e super jobbig att sitta så länge,
    Armen och fingrarna dömnar på mig, Jag undrar om det ska kännas så eller är det jag som spänner mig? Hur gör ni som har helammat i flera månader? Hur klarar ni sitta så länge?

Kram Bea

• sol och bad

Smilla- Ja gtycker att du ska kontakta förlossningen omedelbart och prata med en läkare. det skadar aldrig att vara extra försiktig.

• Valaina

LL--> Ja, visst är det skönt att gå ned i vikt. Gick ned 13 kg på en och en halv vecka....Men jag var ju också superfylld med vätska. Men jag har fortfarande lite kvar. Det ska tränas bort om någon månad eller två...

Solstråles mamma--> Hoppas de byter bomullssticka efter varje ställe..ha ha ha (förlåt kunde inte låta bli..)

Det är klart vi ska ses snart, med bebisarna!

• Trikarn

sol och bad: Om du har massor av mjölk så borde väl Fabian bli mätt?? men en del har väldigt tunn mjölk ...men en del barn har svårt att amma pga kort tungband ( kanske värt att kolla upp??)

• Smilla 78

Sol och bad: Jag ska kolla upp det, det är inge kul att bara sitta hela tiden. Jag hoppas jag kan få nåt så att jag kan vara lite aktiv åtminstonde

BF 21 februari
  • Deighthon

Smilla78 - Min kompis blev sjukskriven i vecka 20 redan pga hon hade så himlamycket sammandragningar,jag vet att hon tyckte det var jätte jobbigt.Så fort hon gick snabbare än typ 1km/tim så drog det ihop sig. Kolla upp och se om det finns nåt de kan göra!

Valaina - Hade samma tanke som dig angående bomullsstickorna..ha..ha...!!!

• Tre solstrålars mamma

Valaina: hehe Räcka ut tungan

Sol och bad: Har du provat amningskudde? Jag fick rådet att pallra upp med massor av kuddar och det gjorde jag så ofta som jag hade tillgång till det. Men det blev vääldigt mkt att bara sitta och hålla upp armen själv vilket var jätte jobbigt till en början men sedan vande jag mig och kunde låsa armen i ett läge i flera timmar
     MEN gör inte det...jag fick problem med axeln senare och misstänker att det var pga det.

Lättare sagt än gjort om man är ute på stan osv men försök åtminstonne att pallra upp armen när du är hemma eller ligg ner och amma på sidan.

bf 26/1-2007 (v34)
  • Deighthon

Jordnöten - Hur står det till? Var du hos doktorn i fredags?

Atelli - Längesen du skrev nåt....har nåt hunnit hända?

Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3