• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Trikarn

Atelli: jag fick tabeletter, en 4st totalt samt värkstim dropp, det kan ta ett tag så se till at sova ordentligt !!

• dillon

Hej hopp!

Länge sen jag kikade in, oj vad det händer saker här.

Hoppas jordnöten har liten hos sig nu!

Atelli: Lycka till imorgon! Jag blev igångsatt sist, fick då äta cytotec för att livmoderhalsen skulle mogna. Fick äta tabletter i 3 dagar innan det hände något. Hade inte en värk innan. Men om vattnet gått som för dig vill de nog att det ska gå snabbare kan jag tro. Kände första värken vid 01.30, sen är vår prinsessa född kl 05.01 så det gick undan när det väl hände något. Var rätt intensivt, knappt uppehåll mellan värkarna men riktigt jobbigt var det bara den sista 1,5 timmen....Håller tummarna att det sätter igång snart...

Deighton: Usch att behöva gå och vänta, kan inte din bebis få komma lite tidgare än beräknat. Ska hålla en extra tumme för att h*n vill ut snart!

Var på läkarbesök och tillväxtUL igår. Allt såg bara bra ut, blodtrycket håller sig lågt, lågt och bebis är precis så stor som den ska vara. Vi var lite sugna på att tjuvkika på könet men när vi väl var där så ville vi inte. Det får bli en överaskning i februari! Mår annars toppen just nu, magen är lagom tung och humöret på topp! Ser dock fram emot julledigt väldigt mycket. Tänk att få slippa jäkta upp och iväg på morgnarna ett tag....Sen ska jag bara jobba 4 veckor till innan jag går på föräldrarledighet, jippie!

Gick förbi parkeringen vid förlosningen igår vid 9-tiden och den var TOM! Hmm!

Vi hörs!

• sol och bad

Lillskruttet- Stackas dig, När det gäller Hp har försäkringskassan blivit mycket snål, Jag fick först halv Hp men ringde och pratade med de och förklarade min situation, Först ville de inte lyssna så jag gick till läkare och skaffade sjukintyg men sen blev jag beviljat hel HP. Va stark det kommer att ordna sig , Antingen får du skaffa sjukskrivning eller får försäkringskassan skärpa sig och ge dig hel HP. Du kan ju inte riskera din bebis bara för att de e snåla.

• sol och bad

hej tjejer
    Jag tycker att det e super stressig att var mamma, Fabian skriker hela dagarna så jag få bära honom helatiden, jag tror att han har mycker gaser i magen, Hur går det för er andra nya mammor? Hoppas eran bebisar e lugnar och snälla .

Kram Bea

• Mi Amore

sol och bad: jag tror bara att han pratar med dig lite, du har ju pratat med honom i månader utan att han kunnat prata tillbacka nee skojja bara

• Lillklillen

Har du provat med minfom droppar  det brukar bli mycket bättre då , prata med BVC så hjälper dom dig med hur många droppar som du ska ge din bebbe

Hipp Hipp Hurra för William den 12/12
  • Lillen06
    Sol Och Bad: Som sagt,,, kan vara magen,, testa Mini fom.. det använder jag,, tror det funkar iaf;) Min lille skriker också... men har blivit MYCKET bättre och har börjat sova om nätterna,, men han har magont,, det ser man på honom och hans små "attacker"...  Hoppas Fabian blir lite bättre snart!

Nu ska jag krypa till kojs.. var upe och åt lussebulle med sambon innan han gick till jobbet. Är det lucia så är deFlört

Mysig lucia på er tjejer!

Första året jag inte får se ett riktigt luciatåg Ledsen  brukar vara på jobbet annars.. men men.. får väl se på tv
  • Medusan

Hej tjejer

Här har ni en megahöggravid Västeråstjej som var aktiv i tråden för ett halvår sedan men sedan hållt en väldigt låg profil i tråden. Tänkte höra med er som fött nyligen hur det är på förlossningen och BB i Västerås. Är det fullbelagt större delen av tiden eller är det ganska lugnt denna tid på året?

Funderar kring det här med att ha pappan kvar på avdelningen. Har ni haft det, om inte, har det berott på att det inte finns plats?

Lycka till med era bebisar och födslar

• Deighthon

Lillen06 - Jag var också uppe tidigt med mina killar för att mysa....trodde Lucia på tv började kl 6 men tji fick jag.....inte förrän kl 7.Nu ska jag lägga igen,det blir ju ändå att se Luciatåg på Liams dagis i eftermiddag.

Medusan - När jag fick Liam så stannade min man kvar på bb med mig och det tyckte jag var jätte bra.Det var skönt att slippa vara själv de första dygnen.Den här gången får jag stanna kvar själv då han måste hem till sonen.
    Jag hade jätte tur förra gången jag födde för då var jag ensam på förlossningen...snacka om att man fick uppmärksamhet!

• Smilla 78

Då har man varit sömnlös inatt igen, säkert för att jag är nervös för idag. Dessutom har mannen åkte till Helsingborg med jobbet idag och kommer hem fredag, känns inte så kul men han ska inte åka bort nåt mer sen förren lillen kommit. Jag har så himla svårt för att var ensam hemma sen jag blev gravid, men jag ska nog plåga mig igenom det.

BF 21 februari
Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3