• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Tre solstrålars mamma

Krofnica: Vad skönt att veta nu när du ska få träffa bebisen

Deighton: Nej, det får du inte bli. Se till att dricka mkt citron och honungsvatten så ska du se att förkylningen hoppar över dig

Min lilla bebis i magen har börjat göra något som gör förbaskat ont. Det ilar/värker/hugger till inuti litet bakåt...antar det är i bäckenet. Det händer lite titt som tätt och jag blir tvungen att stanna till och hålla andan. Kanske inte så smart att hålla andan med tanke på träningen inför förlossningen men det bara blir så för det gör så ont
    Får skylla på att jag inte gått någon profylax kurs ännu... Tänkte gå kursen om det visar sig att lillan ligger rätt i magen den 2/1 när vi ska på läges/tillväxt UL. Men känns onödigt annars om det ska bli snitt igen.. 

bf 26/1-2007 (v34)
  • Lillen06

Godmorgon!

Tänkte skvallra lite,,, Min mamma ringde i morse och sa att Atelli fått en son i går.. på lucia..

Min mamma känner hennes svärmor...

Den sötaste Melvin som finns;)
  • Deighthon

Lillen06- Tack för infon,har varit så nyfiken!!!

Nu väntar vi bara på att höra om Jordnöten och Medusan då......

Atelli - Stort GRATTIS till sonen!!! Hoppas allt gick bra! Kram

• Lillen06

Just ja.. ska skriva GRATTIS till Atelli ocksåFlört

• dillon

Grattis Aran och Atelli till bebisar. Det verkligen regnar ner små just nu!

Deighton: Krya på dig och hoppas bebis vill komma ut snart.

Krofnica: Skönt att ha ett datum bestämt, då är det bara 2 veckor kvar för dig idag!

Idag ska jag på spa i Sätrabrunn, ska bli skönt. Åker dit och äter lunch sen blir det lite avslappning i bastu och pool och även en ansiktsbehandling. Passar rätt bra denna urtråkiga regninga icke-juliga dag! Kram

• Lillen06

Tror inte Medusan fått än för jag har inte hört nå från min källa *skratt*,hon är en arbetskamrat till mig.
    Men hoppas hon ligge rpå förlossningen och att det är på g iaf..

Deighthon: har du inga känningar alls? Hoppas det sätter fart nu så ni får fira jul hemma med HELA familjen,,, 

Vilket tråkigt väder det är.. vad ska man hitta på i dag? Äta fyra lussebullar till som jag gjorde i går Generad det är ju så gott men inte hälsosamt... kanske ta en promenad? Får se..

Aran: Grattis till flickan

Den sötaste Melvin som finns;)
  • LillSkruttet

Har blivit sjukskriven.... Har haft en period på jobbet då det varit stressigare, och på en gång blir sammandragningarna med påtagliga. Går inte att dra ner på arbetsuppgifterna heller, är jag på jobbet måste jag göra mitt jobb, oavsett om jag går ner på 50%. Så BM tyckte att jag skulle sjukskrivas tills sammandragningarna lägger sig lite. Så nu är jag först hemma en vecka, sedan ska jag träffa läkaren som troligen sjukskriver mig 1-2 veckor till. Sedan kanske jag går tillbaka på 50% sen, för att få kortare dagar.

Har dessutom knåpat ihop en lång överklagan ang HP, som jag ska skicka till försäkringskassan.  Hoppas att de omprövar sitt beslut.

Atelli: Grattis!!! Skrattande Oj, vad mycket bebisar som föds nu....

Krofnica: Skönt att ha ett datum bestämt. Inte långt kvar nu! Glad

BF 15 mars 2007
  • Cella

Hoppla, vad mycket bebisar det kommer. Så skönt att alla verkar må bra. Är lite avis.............Grattis alla nyblivna mammor och pappor till era guldklimpar!
    Någon som har tipps på gott och relativt lätt julgodis man kan göra, det har fallit på min lott att fixa det till julafton.

• Mi Amore

Varför slutar jag inte äta? Igår åt jag 9 lussebullar! 9! Idag har jag hitills ätit 3 åhh blir så matt! Jag bakade dom igår och dom kommer lätt vara uppätna innan måndag......... blää

Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3