• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Smilla 78

krofnica: Då kanske vi ses har ingen aning om hur du ser ut i och för sig.

BF 21 februari
  • Deighthon

Atelli - irriterande kan jag tänka! Tror säkert det kommer igång i natt igen och imorgon är den lill* ute! Du&Jordnöten får väl gå race i bb korridoren!

• Valaina

Ni, Sol och Bad, LL, Lillen, Delphia, som haft annons i Västerås tidning--> Kostade det något? Eftersom det är gratis i VLT undrar jag om det är den där talongen som finns i Västerås tidningen man ska använda? Och där menar man ju att det kostar...?

• Lillen06

Valaina: Det kostar inget i västerås tidning.. de tar kort på BB och sen kan du beställa kort om du vill men inget måste... tror hennes numemr står i tidningen om du vill ha kontakt med henne,, hon tar på måndagar och torsdagar 17:15, tror jag de var,,

VLT, där tar de på stan och det är också gratis, express foto på stora gatan..

Sov så gott..

• atelli

Lite rapport från oss på landet.

Fortfarande inga värkar, men allt såg bra ut när vi var på kontroll på förlossningen imorse. Hjärtljud ok, fostervatten var tillräckligt mycket kvar för att vi det ska vara ok. Vi blir igångsatta imorgon fm ifall inget händer innan dess.

Tänk att vi (antagligen) får en liten lucia eller stalledräng!!

Jag såg inte jordnöten på förlossningen, men de hade ganska "fullbelagt" nu, det var väl en 5-6-7 bilar på parkeringen och personalen hade lite halvkörigt. Det var redan 4 bebisar födda idag!!
    Tänk vilken skillnad mot igår morse när vi faktiskt var själva där vid 5-tiden...!

• Mi Amore

Atellie: åhh en liten lucia eller sfattan

• Mi Amore

vadå tycker du inte om den stavingen? Lite coolare tycker jag haha

• atelli

Är det nån förresten som blivit igångsatt och som kan berätta lite mer om hur en sån förlossning "ter sej"?

Tar det längre tid? Hörde nåt om att latensfasen kan vara jobbigare än en normalstartad förlossning...

• Tre solstrålars mamma
    Deighton: Det gjorde du rätt i som shoppade lite toppar till dig själv!! Mundtrar alltid upp humöret
    Jepp, det är sista tentan på lördag....d.v.s om jag klarar den Men kursen är inte avslutad förrän 17/1 då vi ska presentera vårt grupparbete under en timme. Så grupparbete blir det full fart av i januari men det är ju mer flexibelt så känns inte alls lika tungt!

Jordnöten: Lycka till nu!!!
    bf 26/1-2007 (v34)
Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3