• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • jordnöten

Atelli: Det var så länge sedan som du var in här, så trodde nästan att du redan hade fått din bebbe. Hoppas värkarna sätter fart ordentligt snart då!!! Passa på att föda idag, för de har superlugnt på förlossningen idag. Har precis varit där...och hon som öppnade dörren sa att de nästan slåss om att få nästa patient. Och det är ju trevligt om man kan få så mycket service som möjligt! Lycka till!!!

Jag mår så pissigt på alla sätt och vis, och spec MVC hade inga tider, så jag ficjk komma till förlossningen idag igen och träffa en läkare, faktiskt samma som jag träffade i torsdags. Så eftersom jag haft så mkt smärtor, och inte sovit på vet knappt när, så har jag nu fått med mig sovtabletter för att sova inatt, och imorgon ska jag sättas igång *nervös* !!! Så Atelli, vi kanske ses på BB då...

Någon som har förlossningsberättelse från sin igångsättning som man får läsa???

• LillSkruttet

Blä!  Beklagar mig lite här med.....

Vi rev ut köket i helgen (det mesta) och åkte glada i hågen till IKEA idag på lunchen för att beställa kök. Hade gjort en mall i IKEA kitchenplanner och lagt ner på USB-minne. Första visade det sig att de inte hade möjlighet att titta på vårat kök då det låg just på ett USB-minne. När vi sedan frågade lite om köket visade det sig att just de luckor vi valt och tyckte var snygga, har utgått ur sortimentet!
    Snacka om snopet! Vi tappade sugen båda två. Har nämligen inte fastnat för någon av de andra luckorna på IKEA förutom dessa, och så finns de inte längre.......Blä!

Dessutom låg det ett brev i lådan i em från Försäkrningskassan som endast beviljar mig HALV HP, jag som ansökt om HEL. *suck*

Vilken dag. Blir gråtfärdig när jag tänker på det. köket har vi planerat i ett år!!! Och när det gäller HP trodde jag verkligen att ansökan skulle gå igenom. Är ju så slut redan nu så jag ibland bara gråter om kvällarna. Öm i hela kroppen och sönderstressad. Har dessutom mer sammandragningar igen, direkt relaterat till stressen på jobbet.....
    Fy f***n!!!!

BF 15 mars 2007
  • Längtande Lina

Jordnöten, oj vad spännade!! Då har du snart din bebbe hos dig...vad härligt!!! Vilken tur att dem ska sätta igång dig, du kan ju inte behöva gå om kring och ha ont mer!! Och skönt med en sovdos så att du har möjlighet att vila lite grann innan det kör igång....

Vad kul, då kanske Jordnöten och Atelli hamnar på BB samtidigt då.....

Mamma till underbara Milton, 061203
  • Deighthon

Jordnöten - Men jösses,du ska sättas igång imorgon....vad skönt va?!  Men hallå,är det bara jag kvar av oss december-mammor....tror det nalkas mer shopping imorgon..ha..ha
    LYCKA TILL,du ska se att det kommer gå jätte bra!
    Skönt för dig att äntligen slippa all smärta när det är över,och få känna dig pigg&fräsh till jul....det är väl då jag ligger inne på bb.....
    Tänker på dig imorgon!!!

Aran - Hur går det för dig?

• Längtande Lina

Deighthon, förstår att det känns jobbigt när alla andra får barn runt omkring.. Jag hade ju det på samma vis... Men du ska se att du snart är inne på BB du med *kram*

Mamma till underbara Milton, 061203
  • Krofnica2002

Atelli,Jordnöten lycka till

Smila 78 jag har också tid på smvc på onsdag klockan 11.
    Vi ska bestemma tiden för keisarsnitt

• Deighthon

Lillskruttet - Kan tro att det är irriterande med köket!!! Det känns alltid extra tungt då man är gravid också....
    Trist med HP...kan du överklaga tror du?
    Usch,vad trista såna dagar är då allt går emot en...

Smilla & Kofnica - Lycka till på SMVC!!

LL - Tack!

• atelli

Nu är det 17 timmar sen vattnet gick och inga direkta värkar... Har nyss varit ute i snålblåst och regn och gått i 2 km, tänkte att det kanske sätter fart på dem. Men hittills har bara hostan blivit värre.

Tänk nöten ifall vi ligger där på förlossningen samtidigt imorgon!! Vi ska in på kontroll vid 7-8 tiden imorgon bitti iallafall.

Nån som har nåt bra tips på att få igång värkarna nu när vattnet gått??

// A

• Valaina

Atelli--> Hoppas det kommer igång!

Jordnöten--> Lycka till! Det går nog bra ska du se!

LillSkruttet--> Det är väl typiskt! Allt på en gång, lagen om alltings jävlighet...Men ni hittar nog nåt som ni gillar så småningom.

Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3