• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Valaina

En Solstråles mamma--> Kanske vi kommer dit också, Minja har pratat om det hur mycket som helst. Visst ligger det vid "Westinghouse" ungefär? Eller är jag ute och cyklar?

Appropå napp: Elis tog nappen redan andra dagen och hade inga problem att skilja den från bröstet. Det har gått super att ha både napp och bröst, så visst går det utan att vänta i 2 veckor. Men alla ungar är ju olika så det är väl olika som alla andra "goda råd" från här och där?

• Tre solstrålars mamma
    Deighton: Trevligt, då ses vi kanske där då  Jag sänder över mitt mobilnummer i din inbox, kanske kan vara bra att ha.. 
    bf 26/1-2007 (v34)
  • Trikarn

En solstråles mamma: Vi är oxå jättesugna, men eftersom det är första dagen som vi känner oss någelunda friska så måste vi nog stå över....*suck* vi känner oss ngt isolerade just nu..*frust*

• Tre solstrålars mamma
    Valaina: Sänder över mitt mobnr till dig också då Jag var för seg i mitt förra meddelande så hann inte alls se du också hade skrivit...*s*. Skoj om ni kommer!

Trikarn: Skönt att ni på bättringsvägen nu iaf. Förstår isolerings-känslan Men om ni inte orkar komma idag så kommer det garanterat fler gånger  
    bf 26/1-2007 (v34)
  • Trikarn

jo, vi behöver få träffa BARn och BUSA o hon behöver få härja av sig ...och jag behöver typ en massa kaffe o snacka lite inredning =)

• Tre solstrålars mamma

Valaina: Jag har aldrig varit på busborgen men besökte deras hemsida nu och kikade in kartan/vägbeskrivningen. Huset ligger precis innan Bombardier om man kommer från kopparbergsvägen-hållet. Tror att man ska svänga in på trefasgatan från Ringvägen. D.v.s... cityringen från högskolan sett och så är det första gatan in till vänser på industriområdet efter stora korsningen med kopparbergsvägen. Kanske lättare att kika in kartan själv
    http://www.busborgen.se/

Trikarn: Jag känner ju inte alls igen dig....tror jag?.. Har ju bara varit på 3 träffar och minns inte om träffade dig då?.. Men skickar över mitt mobnr till dig med utifall du orkar komma så får du väl höra av dig så kan möta upp dig ngnstans där inne så vet det du...*s*

bf 26/1-2007 (v34)
  • Tre solstrålars mamma

Förresten..är det någon som vet om de tar kort på busborgen? Funderade på om man måste hämta ut kontanter annars...

bf 26/1-2007 (v34)
  • candyheart

hej allihopa!

Grattis alla nyblivna mammor. Läste igenom allt och såg att vissa små är lite griniga. Meja har kolik, så vi köpte dr Browns antikolik-nappflaska, så får man pumpa ur och ge henne på kvällar och nätter. orkar man inte blir det ersättning. Hon ammar så bra annars. Våran bvcbarnmorska sa åt oss redan på hembesöket att börja med napp, annars snuttar hon sönder brösten då blir det ingen trevlig upplevelse att amma. Nappflaska ska man testa när amningen funkat i 5 dgr tyckte hon, så de vänjer sig.Hon är sååååååå bra, sååååå mänsklig! Lycka till"!

• Lillen06

Tänkte bara meddela att Medusan fick en Gabriel i går den 14 december ( På Längtande Linas födelsedag)!! Flört

Äntligen helg! Snart kommer sambon hem och då får man sällskap och ett par händer till som kan leka med vår lille pojk;)
    I morrn funderar vi på att åka till Eskilstuna, Tuna Park och shoppa lite.. Är dte dumt med tanke på RS eller vad tycker ni? Man kan ju inte vara inlåst bara för att man har barn eller??

Mysig helg!!!

Den sötaste Melvin som finns;)
  • Trikarn

Lillen06: Åk o shoppa lite du =)

Förr aåret var en av de värsta RS säsongerna någonsin, det hindrade inte oss från att pysa och storhandla dagen efter hemkomst =)..Nää ärligt talat, du skyddar inte ditt barn bättre för att ni är inslåsta hemma...din man kan lika gärna släpa hem skiten!

Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3