• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Trikarn

Ähhh ärligt talat..denna gången åker nappen med i BB-väskan =)

• Minja

Lillen06: precis så var det för min stora pojke innan han kunde suga på nappen ordenligt.. du får lära dig att sova med att hålla i nappen

• Deighthon

Trikarn - håller med dig! Nappen åker med i bb-väskan!
    Aran - Vad jag minns så började vi med napp direkt med Liam.....man får ju såååååå ont i bröstvårtorna annars eftersom de har sånt sugbehov!

• Trikarn

Deighton: Korall sög så hårt att stoppade man in fringret så sög hon sönder nagelbandet!! tror du jag hade ont i tuttarna?? jaaaaaaa..Denna gång blir det 2v helammning, sedan utpumpning o flaska samt ersättning

• Deighthon

Trikarn - Jag ammade i 5 månader men hade slutat tidigare om min lilla bestämda kille tagit flaska......började testa vid 4 månader men det tog en hel månad innan han 'gick med på det' och sen var ju inte bröstet intressant alls.Jag hade jätte dåligt med mjölk sista månaden,den var nästan genomskinlig,så han blev ju inte mätt av den. Ska börja träna flaska så tidigt som möjligt denna gång,och hoppas det funkar att pumpa. Ska inte låta mig slås ned av all amnings-predikan som förra gången......förhoppningsvis är man starkare denna gång.

• Krofnica2002

Atelli har hälsat alla och berätade att sonen heter Olle.
    Olle är 4 kg
    Mamma och sonen mår bra.

• Krofnica2002

Lina grattis till födelsedag

• Tre solstrålars mamma

Här är en till som tänker trycka in nappen redan på bb Vi var så himla präktiga och lyssnade på all råd från bm och bb-personal om att absolut inte börja med napp eller flaska för tidigt. Sedan var det total kört. Vår jänta totalvägrade napp och gallskrek så fort vi försökte Så jag fungerade som snutte i 1,5 år Aldrig igen!!! Visst det fungerade ju med bara ett barn men den här gången varken orkar jag eller skulle det fungera. Har ju ändå en till liten att ta hand om så kan inte vara en stor napp! Det kommer bli både tillägg och napp som extra komplement, allt för att underlätta för mig

bf 26/1-2007 (v34)
  • Tre solstrålars mamma

Ingen som har lust att komma förbi busborgen efter lunch idag? Vi har ju hemmaförbud idag till ikväll, jag och jäntan, så har sovit hemma hos mina föräldrar. Antisimex var nämligen hemma hos oss igår och sprutade mot svartmyror och lade ut råttgift, Har problem med både och hemma Skrikandes
    Tänkte åka till busborgen efter lunch och låta jäntan busa av sig lite iaf! Förmodligen blir det runt 13-13.30 som vi åker dit.

bf 26/1-2007 (v34)
  • Deighthon

En solstråles mamma - Om jag känner mig pigg kanske jag kommer förbi Busborgen med sonen.

Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3