• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • monkan10

Promenadlista
    Tisdagen den 28 november kl 11:00
    Vi träffas utanför biblioteket (Runda huset)
    ---------------------------
    Kommer:
    Singhis
    Amanda
    Charlott29
    Pannkakan06
    chrizzy
    Monkan10

• Kärleksdronken
    Promenadlista
    Kommer:
    Singhis
    Amanda
    Charlott29
    Pannkakan06
    chrizzy
    Monkan10
    Dronken

Har inte kollat här på ett par dagar så jag måste kommentera några ämnen i efterhand

Vad kul att det är så många pappor som är med efter årsskiftet!!!! det är ju toppen, tänk er 10 stycken pappor som är ute på barnvagnspromenad, vilka rubriker!, skulle det komma med på Whignews....? Jag hade precis gått och lagt mig när det exploderade i lördagsnatt. Jag blev livrädd, det small till ganska högt (vi bor i Farsta Slottsvik) och sängen hoppade till. Först trodde jag det var glamour-grannarna i vita huset på udden som alltid håller på med fyrverkerier om kvällarna men det kändes som att det var nåt värre. Det var lite svårt att komma till ro sen, när man inte visste vad det var. Gustavsberg har inte varit sig likt, med bomhot och explosioner, idag skulle jag gå och hämta Ejla på dagis och jag kände mig faktiskt lite nervös när jag skulle gå nerför backen genom skogen sen i Munkmora i mörkret, det känns inte så tryggt här just nu.
    Jag hänger gärna med imorgon, behöver köpa mössor som vanligt, hoppas vi kan ta en sväng förbi där!
  • Ninis

Dronken,
    Du har ju blivit värre än mig på mössfronten Jag ska lämna in de mössor Engla inte använder till Humlan. Det är en del mössor jag gillar men som inte sitter bra och bara åker upp ovanför öronen, de ryker oxå!

Engla har sovit hela natten! Från kl 19:30-05:20. Hon fick ligga kvar och babbla i sin säng till kl 05:45 då vi gick upp.

I går var inte Engla sig lik. För första gången i sitt liv ville hon inte äta. Försökte med både gröt, puré och fruktpuré men hon tog bara några skedar och sen ville hon inte ha mer. Under eftermiddagen gick det ner lite mer men inte så mycket som hon brukar äta. På eftermiddagen låg hon på skötbordet och då upptäckte jag att den tredje tanden har trängt igenom! Det måste ju varit därför hon var kinkig och inte ville äta. Det gjorde säkert ont i munnen, stackaren! Hon hade även lite förhöjd kroppstemperatur under kvällen, dvs 37,8. Hon brukar ligga på 37,2.

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
  • Charlott29

Jaha, ser ut som det inte blir någon promenad för oss...
    Trodde att Vincent var ok från sin förkylning men i natt har han härjat med oss igen. Har varit vakna i 2-timmarspass och vankat av och an med Vincent. Idag på morgonen var han i och för sig hyfsat pigg men ville inte dricka upp sin välling som han brukar och nu sover han... hmmm... jag hoppas jag kommer men om status inte blir bättre än vad det är nu så bör vi nog stanna hemma.
    Jag hör av mig OM jag kommer men jag tar bort mitt namn från listan så länge, så det inte blir något missförstånd och ni står och väntar på mig....

• Charlott29

Också var det listan ja....

Promenadlista
    Kommer:
    Singhis
    Amanda
    Pannkakan06
    chrizzy
    Monkan10
    Dronken

• piiski

Singhis:

Jag tänkte komma med på promenaden. men jag vet inte hur man gör för att lägga till sitt namn på listan.

• Amanda

Piiski:
    Du kopierar bara listan och lägger till ditt namn.

Jag hoppar över promenaden i dag.

Promenadlista
    Kommer:
    Singhis
    Pannkakan06
    chrizzy
    Monkan10
    Dronken
    Piiski

• Charlott29

Ingen rapport från promenaden igår?

Jag har sovit till kl halv 8 idag! Är fortfarande helt chockad. Vincent var vaken mellan 05-06 med sin pappa och sedan vart han trött lagom till jag skulle gå upp, och då sov jag också vidare. Vi vaknade halv åtta och gick upp kl 8!

Men Oj vilket trist väder, hoppas bara inte att det börjar regna...

• Kärleksdronken

Charlott29, härligt!! Då är du utvilad för resten av året då Vi tog den gamla rutten igår, Pinnocio, Tallåsen och lunch på Gustav. Vi var ganska många så det blev många vagnar i vägen....

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2