• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Ninis

Dronken,
    Kan du inte säga till igen att det är smutsigt på golvet och att det vore bra om det är skoförbud. Jag var nämligen där i fredags med några från föräldragruppen och de hade skor på sig inne. Det massa grus och smuts. Inte så kul. Jag säger som Hubba bubba, jag ser det som ett barnvänligt café och inte som ett babycafé.

Engla har sovit hela natten utan ett pip. Hon vaknade 05:10, då stoppade jag in nappen och gick och lade mig igen. Hon låg och småpratade i sin säng men kl 05:45 tröttnade hon och vi gick upp.

Jag kommer till cafét vid 12-tiden.

• Ninis

Amanda,

Har du övergivit våra promenader/fikor och börjat träna varje tisdag?

• Chrizzy

jag hoppar over idag. ha så trevligt.

• Chrizzy

------------------------------
    Promenad/fikalista
    Tisdagen den 21 november kl 11:00
    Vid promenad träffas vi vid anslagstavlan utanför kyrkan
    Kommer:
    Singhis (ej promenad, är på babycafét vid 12-tiden)
    Dronken
    Matild

• Amanda

Singhis:
    Ja jag brukar försöka träna varje tisdag då de har Mamma/barn-gympa.
    Men är det någon som vill promenera en annan dag så hänger jag gärna på.
    Men idag kan jag varken vara med på promenaden eller gympa då de ska komma hit och byta vattenmätare

• Amanda

Förresten, den som vill följa med och träna är hjärtligt välkommen!
    Det är mamma/barn-gympa varje tisdag och torsdag kl 12.30 på CMC www.cmc-fitness.se

Vi har fått vår nya bil och där får det plats 7 personer och minst 2 barnvagnar.

Ha en jätte trevlig promenad/fika idag!

• Kärleksdronken

Jomen jag har framfört synpunkterna om att ta av sig skorna..... (jag vill ju inte lägga mig i för mycket heller....) och hon har sagt att hon har funderat på att ställa tofflor vid "kanten" så att folk automatiskt tar av sig skorna. När jag var där sist hade folk varit duktiga och tagit av sig skorna, men första dagen (på invigningen) var det ju inte så och det blev grusigt. Hon har hängt upp tyger i taket, kanske dämpar det lite? Jag tror att hon kommer ta kortbetalning senare. Vi kommer ta kort, eventuellt så kommer vi göra som andra att man kan ta ut lite mer än köpesumman, så får vi agera akut-bankomat.

Ni kan ju framföra era synpunkter också, hon uppskattar säkert att få höra vad som kan förbättras, hon vill ju att vi föräldrar ska trivas där, så det är ju jätteviktigt!!!!

Då kommer jag också dit 12, jag ska hämta Ejla strax för 14, för att sen återvända till babycafét för att möta en fd dagiskompis till Ejla.

• Matild

Måste tyvärr ändra planerna för idag och hinner inte komma med på promenad/babycafé.

Promenad/fikalista
    Tisdagen den 21 november kl 11:00
    Vid promenad träffas vi vid anslagstavlan utanför kyrkan
    Kommer:
    Singhis (ej promenad, är på babycafét vid 12-tiden)
    Dronken

• Chrizzy

jag instämmer med hubba bubba och singhis ang. cafét.

• Hubba Bubba

Hejsan..

Igår pratde vi om promenad på torsdag. Jag har kollat min almanacka och har ett läkarbesök på förmiddagen. Jag kommer till Ö.F kl 13.

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2