• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Kärleksdronken

Kan vi ses på babycafét då, för då kan jag ta bilen direkt dit? Regn... när kommer det snö igen, det är ju snart jul, jag vill ha lite julkänsla nu  Jag har faktiskt redan satt upp en adventsljusstake, jag tycker det är så mysigt!

• Chrizzy

ska ni gå till babycafét? vet ej om jag kommer då!

• Ninis

Kollade lokalvädret nu och det ska vräka ner regn i hela Stockholm i morgon så jag åker till babycafét, vill inte promenera i ösregn. Är det bara jag och Dronken som ska till babycafét?

Dronken,

Jag åker buss till babycafét och är där vid 12-tiden.

• Ninis

Chrizzy,
    Vill du promenera i ösregnet?

• Ninis
    ------------------------------
    Promenad/fikalista
    Tisdagen den 21 november kl 11:00
    Vid promenad träffas vi vid anslagstavlan utanför kyrkan
    ------------------------------
    Kommer:
    Singhis (ej promenad, är på babycafét vid 12-tiden)
    Dronken
    chrizzy
    Matild
  • Kärleksdronken

Chrizzy, varför vill du inte gå till babycafét? Vi kan gå vart som helst för min del, bara det inte är åt tjottahejti

• pannkakan06

gokväll

Avis jag blir på er, är väldigt sugen på babycafét kanske faktiskt kan komma med en liten stund då allt är packat och klart nu snart och jag måste ju vara med Emilia så är inte till någon nytta!! Är det kl 12 som gäller i mölnvik?

• Carina75

Hej hej,
    Jag ska antagligen också till babycaféet imorgon med några i mammagruppen. Träffar förhoppningsvis några av er då.

• Chrizzy

jag tycker inte att det finns så mycket för max där. verkar vara för lite äldre bebbar.
    sen var det fortfarande smutsigt vilöl inte lägga ner max då.
    få se. få se hur det blir i morgon.
    go natt på.

• Hubba Bubba

Hejsan!

Jag tar mig kanske till babycafét om ni ska dit. Jag siktar in mig på 12 tiden, eller?

Jag kan känna att baycafét är OK men måste erkänna att jag var MYCKET irriterad över ljudnivån. Får inte huvudvärk men var väldigt trött i öronen när jag åkte därifrån. Dronken, du måste få henne att sätta upp saker i taket och på väggarna för att dämpa ljudet.

Var också kallt på golvet. Inte direkt barnvänligt att ha sina bebisar på.
    Vi kankse är lite petiga...man får väl se det som ett barnvänligt café istället för ett babycafé. Ljudnivån däremot är viktig för att vilja gå dit.

Ska hon ta kort eller är det kontanter som gäller även framöver?

Dronken du får bli vår talesman. Det är ju jätteviktigt för dig att vi hänger där med alla vi känner!!!!

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2