• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Ninis

Jag gillar både Ej Sikke Lej, Hollys och Nanoou.

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
  • Hjärtevännen

Jag har lite dålig koll på märken och sånt. Men alla kläderna såg ju jättefina ut!!! Jag måste nog bli bättre på sånt Skrattande

Världens sötaste Victor född 10/4 2006
  • Charlott29

Amanda:
    Jösses Amalia - Du köpte ju nyss en ny???

• Kärleksdronken

Tack för lite smakråd! Det är bra att höra vad andra tycker! Usch, jag har alltid så svårt att välja, vad det än är. Jag önskar att det bara fanns ett av allt, när man ska ut och äta borde det bara finna en maträtt, och när man ska gå på bio borde det bara finnas en film och det borde bara finnas en sorts choklad, ibland har man så svåra val i livet, usch vad jag svamlar, idag är det min tur att vara trött, Malte sov dåligt inatt och katten jamade i ett halva natten tills jag förstod att hon ville ha mat, idag får jag ingenting gjort, Malte sover gott nu ute i vagnen och jag bara fastnar här och ögonen går i kors.

Jag undrar om det är en ny Urban Jungle, eller vad kan det vara denna gång.....?

• Carina75

Dronken: Men Molo då? Det är min favorit just nu tror jag. Kommer du att sälja det i din butik? Annars tycker jag också mycket om Ej Sikke Lej och Ida t.

• Amanda

Nu är jag precis hemkommen med en sprillans ny Urban Jungle!!
    Gräsgrön är den och den är såååååååå fin!

De hade erbjudande på dem och jag betalade 4995 kr (ord pris 5995 kr).

Hade ju bokat en -07 men den kostar 6495 kr och iom att jag gått och sucktat efter en gräsgrön UJ (som inte finns i -07 kollektionen) så slog jag till på den här som var den enda de hade.

• Amanda

Charlott29:
    Nja den vagnen jag har köpte jag i sept så den är ju flera månader gammal

• Kärleksdronken

Amanda, ååååå en grön, min favvofärg! Hoppas du har lagt in bild så man får se!

• Amanda

Dronken:
    Ingen bild finns ännu.
    Fixar det i morgon när det är lite ljusare ute

• Hubba Bubba

Dronken, kul med lite nytt att välja på...
    Jag röstar för Ej Sikke Lej och Ida t.
    Ida t var min favorit.

Grattis Amanda till det nya vrålåket. Nu är både barn och vuxna nöjda i er familj. Både nytt bilköp och vagnköp.

Hoppas att jag kan gå med på promenad snart..
    Hoppas att sonens ögoninfektion är över snarast. Inte kul att behöva ställa in alla kul saker som jag tänkte göra denna veckan!

Har ni anmält er till Ö.F jullunch den 14/12???? Ni som brukar gå till Ö.F kan skriva upp er på en lista där. Var trevligt förra året.

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2