• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • pannkakan06

har ingens nummer så den som är manad o lämna ut kan juh skicka ett mess till mig så skickar jag mitt nummerFlört. nu ska vi åka o handla grejjsor till emilias rum!

hejhopp

• Kärleksdronken

Singhis, men fy, vilken pärs Förvånad!!! Jag har tänkt på er i helgen och önskat att jag var med, en helg på spa ligger högt på önskelistan! Vad var det för förätt då? Skulle det inte annars kunna vara att du fick migrän av semestern? Det kan ju bli en följd när man har varit stressad och uppe i varv (som det kan bli när man är mammaledig) och sen när man kan ta det lugnt och slappa så får man huvudvärk eller blir sjuk, en riktig klassiker.

Om alla barn är friska och om jag hinner så går jag gärna med på promenaden imorgon, jag kan tänka mig att göra vad som helst, oberoende väder, jag är glad bara jag kommer ifrån en stund Jag skulle promenera i snöstorme med ett glatt leende just nu, nää kanske inte, men nästan

------------------------------
    Promenad/fikalista
    Tisdagen den 21 november kl 11:00
    Vid promenad träffas vi vid anslagstavlan utanför kyrkan
    Kommer:
    Singhis
    Dronken

• Ninis

Dronken,
    Jag tror migränen utlöstes av dels massage (det trycker på djupa spänningar när jag får massage som sedan i sin tur trycker på upp mot nacken och huvudet), dels att jag badade utomhusbad och satt med axlar och nacke ovanför vattnet. Det blir ju kallt. Sedan drack jag rödvin och det kan utlösa migrän. Sen fick jag mens i dag och jag brukar få migrän i samband med mens. Så det var ju som gjort att migränen skulle komma.

Läste lite om matförgiftning och om man får lindrig matförgiftning så brukar det komma några timmar efter man ätit och då i form av kräkningar och/eller diaréer. Så jag är rätt säker på att det var något man ätit. Till förrätt åt jag någon form av biff som var rätt röd i mitten men någon marinad på. Har ju även ätit massa färsk frukt från bufféborden som står framme lite var som helst i lokalerna. Kan ju komma därifrån oxå om inte den som skurit frukten varit noga med handhygienen.

• Chrizzy

Promenad/fikalista
    Vid promenad träffas vi vid anslagstavlan utanför kyrkan
    Kommer:
    Singhis
    Dronken
    chrizzy

• Chrizzy

man kanske inte behöver gå till babyucafét. blir kanske bättre när det kommer igång.

• Matild

Promenad/fikalista
    Vid promenad träffas vi vid anslagstavlan utanför kyrkan
    Kommer:
    Singhis
    Dronken
    chrizzy
    Matild

• Kärleksdronken

Vad gör vi imorgon, jag måste ha bilen i närheten så att jag ev snabbt kan åka hem och ta in en leverans (så kan jag komma tillbaka sen, och så vill jag inte att det ska stå utanför dörren)?

• Ninis
    Kärleksdronken skrev 2006-11-20 17:12:16 följande:
    Vad gör vi imorgon, jag måste ha bilen i närheten så att jag ev snabbt kan åka hem och ta in en leverans (så kan jag komma tillbaka sen, och så vill jag inte att det ska stå utanför dörren)?
    Jag vill inte promenera om det regnar och det skulle det göra enligt lokalvädret i morse. I så fall går jag hellre till babycafét.
Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2