• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Amanda

Hjärtevännen:
    Tack!!
    Jag är helnöjd med den och säger att den här är min absolut sista vagn (kanske köper en ny klädsel eller nått men inte en hel vagn...).
    Men min man tror inte på det....

• Carina75
    Amanda skrev 2006-11-30 09:49:48 följande:
    Nu finns det bild i mitt galleri på min nya gröna UJ
    Håller med Hjärtevännen. Vagnen är ju döläcker Amanda! 

Stort grattis till dig också Singhis! Hoppas du hittar något trevligt i Nacka Forum.
  • Amanda

Carina75:
    Hihi Tackar!
    Ni kommer ju definitivt se mig när jag är ute och går med vagnen i alla fall

• Ninis

Hej hopp!

Tack för alla grattisönskningar  Klart man fyller 22 varje år . . . .

Nyss hemkommen efter en heldag med shopping! Åkte först till Barnens hus och köpte julklapp till Engla - en babypulka. Engla var med och slog in sin julklapp

Sen åkte jag vidare till Forum. Letade efter något att ta på mig på tisdag kväll när jag ska ut på middag med mina kollegor. Vi ska käka på Grill. Hittade till slut en jättesnygg klänning på MQ. Den var lite dyr men det var det enda jag hittade i hela Forum, så det fick bli den. På H&M köpte jag tre bodysar och ett par byxor till Engla. Käkade Nacho de luxe till lunch, supergott! Var på systemet och handlade glögg oxå. Köpte en vanlig Blossa vinglögg och en Blossa starkvinsglögg med rom i. Har aldrig druckit den men det lät gott.

Engla skötte sig exemplariskt hela dagen, tack och lov!

Amanda,
    Vagnen var jättefin! Spanade lite på vagnar på Barnens hus och såg en jättesnygg UJ som var orange. Hängde en skötväska på vagnen som matchade, den var sååå snygg!

• Amanda

Singhis:
    Ja den oranga klädseln är jätte snygg (har haft en orange UJ-liggdel ).
    Du kanske är UJ-ägare snart du också då

• Charlott29
    Amanda: Nice vagn! Men jag tror inte ett dugg på att det är den sista. Hihi, så länge V använder vagn kommer du nog att byta tror jag... du är som jag med mina väskor - det finns alltid plats för en till...

Jaha nu är klockan 7:18 och Vincent sover sitt första pass. Andra barn vaknar vid den här tiden men Vincent har varit uppe så länge så han tar sin första sovstund. Han slog upp sina blå kl 4:55. Vi tog in honom i vår säng men han hade inte alls några planer på att ligga där, började krypa ur sängen och då är det ju lika bra att gå upp. Som tur var var det min sovmorgon idag så jag fick sova till 6:15, är därför hyfsat pigg.
    Dricker nu staaaarkt kaffe och käkar en lussekatt... vilken frukost va!?
  • Ninis

Här har vi haft en riktigt jobbig natt. Det hör ju inte till vanligheten här hemma. Engla har ju sovit hela natten två nätter i rad. Undrade just i går kväll om hon skulle köra tredje gången gillt. Men så blev det inte. Klockan 1 vaknade vi av att det blev strömavbrott och kl 2 kom strömmen tillbaka igen. Då måste man gå upp och trycka in en kod till huslarmet annars börjar det pipa. Klockan 02:20 vaknade Engla och ville inte somna om. Hon fick ligga mellan oss och somnade inte om förrän kl 04:00!!! Sen sov hon till kl 06:40 som tur var. Så för att sammanfatta har jag varit vaken mellan kl 1-4 i natt! Är rätt mör. Ska sova lite till sen vid 8.

• Charlott29

Singhis:
    Ånej! Säg till om du inte orkar med babycafé idag! Har helt och fullt förståelse i så fall!

• Amanda

Charlott29:
    HIhi ja det skulle förvåna mig om detta är min sista vagn

Idag är alla barnen hemma då vi ska åka till Barnadiset igen
    www.barnadiset.se
    De tyckte det var jätte roligt sist och i dag ska en kompis till mig och hennes dotter också följa med.
    Det blir nog en hel dag där

• Ninis
    Charlott29 skrev 2006-12-01 07:46:53 följande:
    Singhis:Ånej! Säg till om du inte orkar med babycafé idag! Har helt och fullt förståelse i så fall!
    Jo, jag kommer. Måste ändå till Coop och veckohandla efter babycafét. Ska som sagt sova vid 8 när Engla ska sova. Hon brukar sova 1,5 timme då.
Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2