• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Carina75

Hej hej,
    Nathalies pappa kommer att vara hemma 50 procent från den 11 januari. Sen tar han över på heltid i maj. Han ansluter gärna till gänget!

• Amanda

Maken kommer vara hemma med V 3 dagar/vecka from 8 jan tom aug -07 då V ska börja på dagis

• Ninis

Shit, vilken smäll det var i går kväll, alltså bomben som exploderade i Gustavsberg! Jag vaknade av att det small till och hela vårt hus skakade, och vi bor typ 1,5 mil från Gustavsberg! Hur var det för er som bor i Gustavsberg? Läste på nätet att fönsterrutor gick sönder av den kraftiga tryckvågen.

• Ninis

Stod att bilen exploderade i Björnkärret, vart ligger det?

• Charlott29

Jag märkte ingenting här i Charlottendal...

• Amanda

Björnkärret ligger nästan brevid mig, man åker mot Skevik.
    hitta.se/SearchCombi.aspx%2FwEPDwUKMTg4NDI3NTMzNWRk&UCSB%3AWflWhite=1a1b&UCSB%3AWflPink=4a&SearchType=4&UCSB%3ABBX1=&UCSB%3ABBY1=&UCSB%3ABBX2=&UCSB%3ABBY2=&UCSB%3ATextBoxWho=&UCSB%3ATextBoxWhere=r%E4vstigen+gustavsberg&UCSB%3AButtonSearch=%A0%A0hitta%21%A0%A0

Här hemma skallrade rutorna (att de höll är ett under) och alla grannarna sprang ut på gatan för att höra om någon visste vad det var som small.
    Det slog tom lock för mina öron, sån smäll var det.

Här kan man läsa lite om smällen
    www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,940368,00.html

• Ninis

Tryckvågen måste ha gått över vattnet och hem till oss eftersom Lotta bor mycket närmare än oss, och hon inte hörde något.

• Amanda

Explosionen hände på Skeviksvägen (mellan Bäckstigen och Järvvägen ungfär, se på kartan jag länkade till i tidigare inlägg) så det var inte så konstigt att vi hörde det så tydligt...
    Det var ju bara en åker mellan oss och explosionen....

• Hubba Bubba

Dagens ämne...alla jag hörde och träffade på idag på julmarknaden i hamnen talade om detta.

Jag blev riktigt rädd. Satt och tittade på tv när hela himmlen sken upp i orange och sedan kom smällen. Våra rutor skallrade också.
    Vad var det???
    Vi ringde 112 efter en stunds diskussion med varandra och några grannar på gartan. Fick då reda på att en bil exploderat. Jag var orolig för giftig gas m.m. Så det var skönt att höra vad det var innan man gick och lade sig.

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2