• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Ninis

I morgon ska vi äta julbord på Siggesta gård. Känns lite skumt med julbord när det inte är någon julstämning utomhus direkt.

• Charlott29
    Amanda: Barnadiset i högdalen? Där har jag också varit! helt kanoners även för de minsta! Jag åkte dit när Vincent övningskröp, så himla bra, så mycket space, så mycket madrasser!
  • Hjärtevännen
    Ninis skrev 2006-12-01 07:51:53 följande:
    I morgon ska vi äta julbord på Siggesta gård. Känns lite skumt med julbord när det inte är någon julstämning utomhus direkt. * Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    Har hört att det är bra där. Mina svärisar brukar äta julbord där....
    Synd att snön lyser med sin frånvaro.....
    Världens sötaste Victor född 10/4 2006
  • Ninis

Ja, vi åt julbord på Siggesta gård förra året oxå och det var supergott! Så därför satsar vi på samma ställe igen

• Amanda

Charlotte:
    Japp Barnadiset i Högdalen.
    Ja det är verkligen jätte bra där.
    Alla barnen (även V) tycker det är jätte kul där

• Amanda

Vi kan ju åka till Barnadiset allihop någon gång om Ni vill.

Vi har ju en stor bil med 7 platser så i den får vi ju plats några stycken

• Charlott29
    Amanda: Bra idé! Vi hänger gärna på någon gång!
  • Ninis

Amanda,
    Vi hänger oxå på någon gång! Men hur många vagnar får du plats med i bilen? Och hur blir det med bilbarnstolar?

• Charlott29

Jag har en bilbarnsstol som jag kan sätta i vilken bil som helst så länge det finns riktigt bälte. Vagn kan ju i och för sig vara bra att ha och det kan ju bli ett problem... jaja... man kan ju åka kollektivt dit också, går hur bra som helst. Buss till slussen och sedan röd linje.

• Ninis
    Charlott29 skrev 2006-12-01 09:39:22 följande:
    Jag har en bilbarnsstol som jag kan sätta i vilken bil som helst så länge det finns riktigt bälte. Vagn kan ju i och för sig vara bra att ha och det kan ju bli ett problem... jaja... man kan ju åka kollektivt dit också, går hur bra som helst. Buss till slussen och sedan röd linje.
    Röd linje? Högdalen ligger på grön linje. För mig är det inga problem att åka kommunalt. Jag är van

Ja, vagnen klarar man sig inte utan om man ska vara där hela dagen. Engla måste ju sova en tupplur emellanåt.
Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2