• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Ninis

Kan även ha bilen torsdagen den 7 december om de andra datumen inte funkar. Alltså om vi ska åka till Barnadiset.

• Amanda

Hihihi men Dronken, jag kollade i dag och det är inga rondeller alls på väg till Högdalen.
    Det är bara motorväg sedan södra länken och sedan motorväg igen.
    Sedan är det raka spåret framåt och så är man framme.
    På sin höjd är det typ 3 rödljus från G-berg.

Man behöver inte fickparkera eller nått utanför Barnadiset så det behöver Ni inte heller tänka på

Jag kör först och jag lovar att köra lugnt och försiktigt så att alla hinner med.
    Sedan är det bara för Er att hänga efter mig, har en stor bil så den syns ordentligt.

Det klart Ni klarar att köra till Högdalen!

• Charlott29

Jaha Singhis! MER kladdkaka??? Oj oj oj

Själv är jag solokvist och äter pastasallad! Oj vilken fredagsmat. Har dock lyxat till det med ett glas vin. Yihoo pastasallad och rödvin, nästan så man får slå klackarna i taket!

Har inte sett en enda omgång av idol men ska se idag, i brist på annat.

Jag vill också gå på jullunch på ÖF!!!

//Lotta

• Ninis

Shit vad grymma de är både Erik och Markus. Jag kan inte bestämma mig för vem jag tycker ska vinna!

Vilken tid är det jullunch på ÖF? Det är väl på ÖF vid kyrkan? Får man komma fast man bara varit där en gång? Och när måste man anmäla sig senast?

• Ninis

Markus sjöng vinnarlåten bäst. Eriks framträdande var lite blekt och berörde inte så mycket. Markus däremot sjöng med en enorm känsla - som vanligt!

• Charlott29

Singhis: Ska vi tolka det som att du har en favorit ??

• Charlott29

Jag skulle ha röstat på Markus baraför att han har så bra musiksmak som valde en låt av Coldplay!!

• Ninis
    Charlott29 skrev 2006-12-01 21:14:42 följande:
    Singhis: Ska vi tolka det som att du har en favorit ??

Om man bara går efter vinnarlåten så är Markus min favorit ja

Och ja, jag åt mer kladdkaka

• Ninis

Lotta,
    Hittade du något på Lindex?

• Charlott29

Singhis: Nope, inga fynd på Lindex. Hade tänkt att köpa 3 plagg för 2 till Vincent, men kunde bara hitta en tröja som jag gillade och den fanns inte i rätt storlek. Är på jakt efter bruna halksockar, men hittar inte någonstans. Någon som vet vart det finns att köpa? Pop?

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2