• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Hjärtevännen
    Amanda skrev 2006-12-01 10:02:18 följande:
    Vi får köra alla tillsammans i ett långt tåg.Jag kör först, iom att jag hittar, och Ni kör efter
    Haha, låter bra!!!
    Världens sötaste Victor född 10/4 2006
  • Amanda

Jag tycker vi åker så snart som möjligt
    Gärna innan jul (som ändå är 4 v bort...)

• Ninis

Jag föreslår att vi åker antingen fredagen den 8 december eller torsdagen den 14 december för de dagarna kan jag ha bilen. Vad säger ni?

• Hubba Bubba

Hallå...

Jullunchen på Ö.F den 14/12 då????

• Kärleksdronken

Barnadiset låter kul! Vi har varit på "Nikkis" ett par gånger, tror att det är lite samma koncept, och det har Ejla tyckt varit jätteroligt! Ha ha, Amanda , tror du att det räcker med att jag kör bakom..... *darrar av skräck bara av tanken att köra ända till Högdalen* Jag kan bidra med rymlig bil, men då får nån annan köra utanför Gustavsbergs gränser av enfiliga rondeller!
    Snart ska vi kolla på Idol-finalen och vräka i oss glass, härligt, hoppas alla får en trevlig helg!

• Hjärtevännen
    Hubba Bubba skrev 2006-12-01 18:00:41 följande:
    Hallå...Jullunchen på Ö.F den 14/12 då????
    Jag funderar på att gå på Jullunchen
  • Ninis
    Kärleksdronken skrev 2006-12-01 18:52:49 följande:
    Barnadiset låter kul! Vi har varit på "Nikkis" ett par gånger, tror att det är lite samma koncept, och det har Ejla tyckt varit jätteroligt! Ha ha, Amanda , tror du att det räcker med att jag kör bakom..... *darrar av skräck bara av tanken att köra ända till Högdalen* Jag kan bidra med rymlig bil, men då får nån annan köra utanför Gustavsbergs gränser av enfiliga rondeller! Snart ska vi kolla på Idol-finalen och vräka i oss glass, härligt, hoppas alla får en trevlig helg!

Du kan åka med mig Dronken!

Vi ska oxå kolla Idolfinalen och vräka i oss kladdkaka med grädde

• Hjärtevännen

Kärleksdronken: Jag är också nervös för att köra så långt (hehe)... Måste ha någon som guidar mig..... Huvaligen!!! Fast jag är nästan mest nervös över att behöva fickparkera (skräck, kan verkligen inte...).

Jag ska se Idol finalen och äta massa jordnötsringar och dricka julmust

• Ninis

Har förresten fått mejl från en kille som vill komma och kolla på barnvagnen i helgen. Alltså den gamla som vi har fixat till så den är som ny nästan. Skulle sitta fint med lite extraslantar nu, hoppas han köper den 

Hjärtevännen,

Jag är oxå nervös för om man måste fickparkera. Har inte gjort det på flera år!

Jag har redan tjuvätit lite jordnötsringar. Estrella ska det va!

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2