• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Ninis

Här har vi en väldigt, väldigt trött mamma!!!! Engla har varit vaken i 2 timmar i natt! Hon vaknade vid 02:40 och låg och pratade men var inte ledsen, så jag brydde mig inte om henne. Hörde henne till och från fram till 03:45, då hon blev ledsen. Försökte stoppa in nappen men hon blev jättearg. Flyttade över henne till vår säng och hon låg och vred och vände på sig en bra stund. Sen rullade hon över till mage och vägrade sova. J lade sig i gästrummet, han hade varit ute med jobbet och hade kommit hem 01:15. Engla vägrade somna om så jag fixade 100 ml välling som hon slukade och somnade sedan om 04:30. Sen vaknade hon 05:10 men då somnade hon om när hon fick nappen och sov till 07:00. Jag har knappt sovit en blund sedan 02:40 så jag känner mig helt död. Och jag kan inte sova under dagen eftersom jag måste in till mitt jobb. Suck!

Efter jag varit på jobbet tänkte jag ge mig ut på stan och leta julklapp till Johan. Har ingen aning om vad jag ska köpa! Några förslag?

• Hjärtevännen

Jag ska köpa en ny parfym till min sambo... har upptäckt att hans är slut och han lär ju inte köpa en ny själv

Världens sötaste Victor född 10/4 2006
  • Charlott29

Singhis: Stackars dig! Du får se till att komma i säng tidigt i kväll och sedan får Johan ta Engla om hon vaknar i natt! T tar Vincent varannan natt så jag får sova, och sedan tar vi sovmorgon varannan dag på helgen. Det funkar faktiskt bra och då har man tanken i huvudet "imorgon, imorgon är det min tur att sova hela natten".
    Angående julklapp så kan jag dessvärre inte hjälpa dig, har samma problem till Tommy. Han önskar sig aldrig någonting. Men jag ska köpa ett par snygga (och coola!) manchettknappar till min bror. Johan är väl också kostymnisse? Det finns ju så många urtrista manchettknappa, jag ska köpa ett par SNYGGA!

• Ninis

Lotta,
    Tvärtom, J är ingen kostymnisse. Han har mest jeans och tröja eller skjorta. Han fyllde år i augusti och då köpte jag en stickad hösttröja. Och nyligen köpte han själv två nya skjortor. Jag köper alltid kläder för jag inte kommer på något annat. Skulle vara kul att variera sig lite och komma på något annat

När jag frågade vad han önskar sig så svarade han romerska bågar och sån där schweizisk choklad, Guilan, tror jag den heter.

• Ninis
    Hjärtevännen skrev 2006-12-12 08:20:44 följande:
    Jag ska köpa en ny parfym till min sambo... har upptäckt att hans är slut och han lär ju inte köpa en ny själv Världens sötaste Victor född 10/4 2006
    J har faktiskt två parfymer som är rätt nya, annars hade det varit en bra idé.
  • Charlott29

Haha där ser man hur fel man kan ha, har sett Johan som en kostymnisse hela tiden :-d
    Du har berättat att han är på kundbesök och möten och sånt :-d
    Det var ju lite kul...

• Ninis
    Charlott29 skrev 2006-12-12 08:43:46 följande:
    Haha där ser man hur fel man kan ha, har sett Johan som en kostymnisse hela tiden :-dDu har berättat att han är på kundbesök och möten och sånt :-dDet var ju lite kul...
    I skivbranschen är det ingen som går klädd i kostym. Där är det jeans som gäller
  • Matild

Promenad lista 12/12 -06 (Vi kan väl träffas vid Bibblan?!)
    Kommer:
    Monkan10
    Matild

• Chrizzy

vilka kommer till sångstunden på torsdag?

• Ninis

Pust och stön, vilken gnällig Engla jag har haft i dag! Tänkte att hon skulle sova ikapp under dagen eftersom hon varit vaken i natt men hon har sovit mindre än vanligt och varit jättegnällig. Efter vi varit på mitt jobb gav vi oss ut på stan. Hon sov när jag handlade julklapp till Johan. Det blev en mörkgrå stickad tröja. Sen skulle jag till Elgiganten och köpa en stavmixer till svärmor och då var Engla vaken. Och herre gud vad hon gnällde och skrek där inne. Fick till slut tyst på henne med en majskrok. Hon har lärt sig äta dem själv nu och hon ÄLSKAR dem. Hon blir galen och viftar med armarna så fort jag tar upp påsen. Skönt att det är något som funkar när hon är gnällig. Åkte bil med J hem och när vi kom hem luktade det bajs så jag tog av henne byxorna och de var helt bajsiga på insidan. Så det slutade med att hon fick ett bad. Nu sitter hon och gnäller framför teven. Ska snart få välling och sova. Både J och jag ska sova direkt när vi lagt Engla.

I morgon bär det av till Ikea med bvc-mammorna. Hoppas verkligen att Engla är på bättre humör då.

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2