• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Hjärtevännen

Lotta: Du borde hamnat i min mammagrupp

Världens sötaste Victor född 10/4 2006
  • Carina75

Hjärtevännen: Badrock, vilken himla bra idé. Passar ju utmärkt att ha på babysimmet. Då slipper man ju allt bök med att försöka packa in dom i en handduk.

• Hubba Bubba

Jag har nu ringt och dubbelkollat temperaturen vid Högdalsbadet. 28-30 grader. För er som känner att detta inte är tillräckligt varmt så är det väl Amandas tips som gäller. Svårt att hitta pooler med högre temperatur.

Jag har badat med Emil sedan han var 3 månader i Högdalen och det känns INTE kallt. Han badar ingen längre stund men c.a 25 minuter.

Det är jätte kul där så ett tips är att åka dit när ni tycker era barn klarar av denna temperaturen. Efter sommaren lär det väl vara Ok för då har de säker badet bra mycket kallar i havet.

• Amanda

Hubba Bubba:
    Brukar du åka själv till Högdalen med båda dina barn?
    Eller åker Ni hela familjen?

Funderar på om man kan åka dit ensam med alla 3 barnen...

• Ninis
    Carina75 skrev 2006-12-08 12:56:21 följande:
    Vad har ni handlat för julklappar till era små? Tänkte ge mig ut och julhandla på måndag men vet inte alls vad jag ska köpa till Nathalie.Charlott: Men fy vilken otrevlig sköterska! Tur att man går på Hemmestas bvc, där är dom jättebra.

Jag har köpt en klosslåda och en babypulka. Funderar oxå på en badrock till babysimmet. En av Englas simkompisar har det. Ser himla skönt ut.

I dag har vi varit på babycafét men några mammor från bvc-gruppen. Det var trevligt. Träffade Dronken där och jag kikade in i hennes blivande affär. Verkar bli jättefint.

• Hjärtevännen
    Singhis: Hoppas det kommer lite snö så Engla får använda babypulkan... Vicke har fått ärva en sån av sina kusiner så jag hoppas också på snö...SNART!!! Skrattande
  • pannkakan06

Tjena brudar! här sitter jag och uppdaterar läget. Är hemma hos min mamma på besök ikväll så har internet. Det tar ännu ca 4 veckor kvar tills internet kommer igång hemma hos oss men bara vänta. Man får ju mycket annat gjort iaf.. . Var faktiskt förbi nere förbi bibblan i tisdags om hopp av att se någon där men totalt tomt ingen promenadsugen där inte

Trevlig helg på er!

• Hjärtevännen
    Carina75 skrev 2006-12-08 13:48:57 följande:
    Hjärtevännen: Badrock, vilken himla bra idé. Passar ju utmärkt att ha på babysimmet. Då slipper man ju allt bök med att försöka packa in dom i en handduk.
    Precis vad jag har tänkt..... De söta tvillingarna på babysimmet har badrock det var så jag fick idén 

Vi ses på babysimmet i morgon
  • Ninis

Morrn!
    Eftersom Engla sov bra i går natt så var detta en dålig natt. Så himla skumt med varannan-bra-varannan-dålig-nätter. Engla vaknade 22:30, fick napp och somnade om. Samma sak 23:30. Sen sov hon till 05:30 och vaknade av att hon låg på mage. Hon vänder sig fortfarande inte från mage till rygg. Måste ju bero på att hon inte kryper.

Hjärtevännen,
    Japp, jag hoppas på mycket snö lagom till julafton så man kan ta en promenad med pulkan efter all julmat

I dag ska vi förmodligen åka in till Skansen och kolla deras julmarknad. Kanske slinker in på någon affär och kollar efter badrock till Engla.

I morgon ska vi på julmarknaden i Siggesta gård.

• Carina75

Singhis,
    Då ses vi kanske i Siggesta imorgon. Tänkte också ta en sväng förbi julmarknaden. Vet du om det är inträde som förra året?

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2