• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Amanda

Hubba:
    Usch mjölkstockning, det är inte kul...
    När jag hade mjölkstockning när L var liten så åkte jag till Nacka Närsjukhus.
    Deras gynekologer kan tydligen såna frågor också.
    Ring dit och hör med dem, de har öppet till kl 22.

Du har säkert testat allt; stå i duschen och duscha jätte varmt på brösten och massera långsamt ut mot vårtan och allt sånt.

Ok, nej det verkar lite väl mastigt att åka iväg med alla 3 barnen själv till en simhall så jag tar det när maken kan följa med också.

• Hjärtevännen
    Hubba Bubba:

Jag lider med dig... vet hur det kännsLedsen. Hoppas det går över snart!!!!
    Världens sötaste Victor född 10/4 2006
  • Charlott29

Hubba Bubba: Usch, din stackare! Har tyvärr inga bra tips att ge, minns bara hur j--la ont det gjorde!!!

Här är en som är utvilad i dag !! Gick och lade mig 21 igår och sov till 06:15 i morse. Vincent vaknade kl 5 men T gick upp med honom så jag fick sova lite till! Nu är jag faktiskt pigg!!! En helt otrolig känsla som jag nästan inte minns hur den kändes!!

• Ninis

hubba bubba,
    Fy, inte kul med mjölkstockning. Hoppas du mår bättre i dag.

I natt har Engla sovit hela natten. Skönt för jag behövde sova. Men hon vaknade kl 5 av att hon låg upp och ned i sängen på mage. Jobbigt att hon ska börja ligga på mage när hon inte kan vända tillbaka själv. Sen ville hon inte sova mer så hon fick ligga i vår säng till 05:40, då vi gick upp.

I dag ska vi till ÖF och sjunga julsånger

• Ninis

Lotta,
    Jag är oxå rätt pigg. Jag lade mig 20:30 och sov till 5

• Hjärtevännen

Skönt att vissa är pigga idag Flört. Jag somnade efter kl 22 och sov till 06.... Är sååååå trött idag! Det måste bero på detta underbara vinterväder vi har idag?!

Singhis:
    Vicke har ju också börjat lägga sig på magen på morgonen... Sen kan han inte vända tillbaka till rygg...

• Ninis

Ja, visst har vi trevligt vinterväder! Hörde precis på nyheterna att detta väder ska hålla i sig ett bra tag framöver, så vi får nog vänja oss vid tanken på en mörk och trist jul . . . . . Undrar om jag köpt babypulkan i onödan Fundersam

• Ninis

I morgon blir det ingen promenad för mig. Måste in till jobbet och fixa med datorn. Vi ska få våra datorer utbytta så jag måste spara filer och dokument jag vill ha kvar.

• Charlott29
    Singhis:
    Tror inte du har köpt babypulkan i onödan! Förra december var ju också väldigt mild. Det minns jag för jag var jätteglad! Eftersom jag var så tjock kunde jag inte knäppa vinterjackan så jag var hyfsat glad över att det inte var så kallt ute så jag kunde gå med den öppen
    Dock när Vincent kom - då kom snön också! Jag vart inlagd på förlossningen den 2 januari kl 22 på kvällen, när vi åkte dit regnade det! När Vincent precis hade fötts den 4 januari och jag låg på övervaket på SÖS vid 19-tiden, såg jag genom fönstret att det var snöstorm! Sååå - det kan gå fort!!
  • Hjärtevännen

Jag kan inte heller promenera i morgon!

singhis: Engla kommer säkert få användning av pulkan efter jul/nyår. Säkert blir det -10 grader och snö från januari och ända fram till mars
    Jag hoppas iaf att Victor får använda sin pulka denna vinter....

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2