• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Ninis

Nu är vi hemma från Ikea. Engla har varit på bra humör hela dagen och det var väldigt lite folk där. Jätteskönt! Handlade mjukisgroda, mjukishjärta med fingrar och man kunde köpa till fingerdockor i form av olika djurhuvuden. De var jättefina. Sen köpte jag en spargris, julgrejer och en ljusstake + ljus.

• Ninis

Vilken tid kommer ni vara på ÖF i dag? Vi åker dit till 10:00.

• Charlott29

Vi kommer gå dit till sångstunden kl 10. Det är väl sångstund idag?
    Den får man ju inte missa
    Hoppas på att Vincent somnar om någon halvtimma, så han inte ska hålla sig vaken till dess vi går, då är det kört...

Ses sen!

• Ninis

Jag har precis lagt Engla. Hon brukar ju inte sova förrän 8 men jag måste väcka henne 08:45 så då lade jag henne lite tidigare.

• Ninis

Är sångstunden där uppe eller en trappa ner? När jag var på sångstund där var den en trappa ner.

• Charlott29

Singhis:
    Och hon somnade utan problem? Oj... impad!
    Om Vincent inte är trött går det inte att lägga honom överhuvudtaget... men han vaknade vid 6 idag så jag hoppas han blir lite slumrig till 8

• Ninis

Jag tror hon har somnat för det är tyst där inne. Om hon inte är trött brukar hon ligga och snacka och till sist bli arg. Hon vaknade prick 5 i dag. Hade hon vaknat 6 hade hon inte velat sova nu.

• Hjärtevännen
    Ninis skrev 2006-12-14 07:37:42 följande:
    Är sångstunden där uppe eller en trappa ner? När jag var på sångstund där var den en trappa ner. * Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    sången är uppe...

Jag och Victor går dit till kl 10!!
    Världens sötaste Victor född 10/4 2006
  • Charlott29

Vincent vaknade 04:45 och vi gick upp i 30 minuter och lekte oss trötta, sedan sov vi på soffan i 45 minuter Hua vilka nätter, man hade ju aldrig trott att man skulle palla för ett par år sedan...

• Ninis
    Charlott29 skrev 2006-12-14 07:48:38 följande:
    Vincent vaknade 04:45 och vi gick upp i 30 minuter och lekte oss trötta, sedan sov vi på soffan i 45 minuter Hua vilka nätter, man hade ju aldrig trott att man skulle palla för ett par år sedan...
    Jag längtar tills Engla börjar på dagis för då sover hon nog förhoppningsvis längre än 5! Fast helt säker kan man väl aldrig vara . . . .

När Engla går på dagis är det J som tar mornarna för jag åker hemifrån 06:30. Sen kommer jag hämta på dagis och fixa middag.
Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2