• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Amanda

Hihi I dag har Dronkens dotter ringt till mig igen
    Jag står nog först i dronkens mobiladressbok....

• Hubba Bubba

HiHi..

Då var det din tur. Hon ringde mig ofta förrut när vi var i samma föräldrargrupp. Då låg jag nog överst på listan.

Modiga ni är med att skriva vad ni ska köpa eller har köpt för julklappar. Era män läser aldrig tråden eller?????

Jag vet att min man gör det ibland så inga tips eller förslag från mig. Sorry.

Jo jag kan ge er ett tips som jag läste om i tidningen idag. Jag har redan köpt mina julklappar men skulle klart satsat på detta om faller inte var så.
    Finns ett spel som heter Stockholmsspelet. Ett både roligt och lärorikt spel om Stockholm. Man går runt i alla stadsdelar. Man lottar om vilken karaktär man ska ha i spelet. Lyxpappan från värmdö t.ex. Han är arrogent och lyssnar aldrig har två tonårssöner som är bortskämda och kör EU moppe eller barnvagns morsan eller ...jag minns inte fler just nu.
    De olika karaktärerna har vissa givna fördelar/nackdelar genom spelet. Lyxfarsan behöver t.e.x aldrig stå i kö vid bankomaten för han har alltid 3000 kronor i plånboken.

Lite mer sällskapspel borde man ta till istället för tv. Minns med glädje våra rappakaljakvällar när det var nytt. Alla sura monopolkvällar också när man förlorade...

• Ninis

Morrn!
    Underbart att känna sig utvilad! Engla har sovit hela natten ända till 05:00. Då fick hon napp och somnade om till 05:30.

Hubba bubba,
    J brukar också läsa FL ibland men bara om jag är inloggad. Jag såg till att logga ut direkt i går när jag skrivit vad jag köpt Ska göra det några dagar till för han brukar inte gå tillbaka och läsa i tråden.

Det där Stockholmsspelet låter ju kul. Men det brukar ju vara så himla dyrt att köpa spel. Vi brukar spela Alfapet på julaftonskvällen.

• Charlott29

Hej hej.
    Vincent sov mellan 20-05 inatt i ett brakande så jag är nöjd. Dessutom var det min "sovmorgon" så jag kunde sova till 06:15 men Vincent var så missnöjd på morgonen så jag kunde ändå inte somna om.

Vi har köpt ett sällskapsspel till T:s syster med sambo i julklapp. "Värsta språket". Verkade kul! Men det där Stockholmsspelet måste man ju nästan införskaffa! Jag tycker det är superkul att spela sällskapsspel men min sambo är en sååå dålig förlorare

Tror aldrig T har varit inne och läst i denna tråden, eller jag vet att han inte varit det men jag kan ändå skriva att jag inte köpt någonting till honom ännu, och har ingen aning om vad jag ska köpa heller

• Hjärtevännen

Min sambo skulle aldrig gå in och läsa här på FL... haha.. fast han borde ju vara lite nyfiken eftersom jag "hänger" här jämt . Han är bara så imponerad av hur länge jag kan sitta i sträck och surfa, haha... Man måste ju passa på när Vicke sover...

Stockholmsspelet verkar skoj

Världens sötaste Victor född 10/4 2006
  • Ninis

Nu har jag skrivit önskelista och mailat iväg till J och hans mamma Kom på tre saker; hårfön, pyjamas och Stockholmsspelet. Tack för tipset Hubba bubba

• Amanda

Här står lite om Stockholmsspelet och vart man kan köpa det
    www.stockholmsspelet.se/retailers.html

Man kan även beställa från hemsidan då kostar det 499 kr + 50 kr i frakt.

Lägger in en bild på spelet i mitt bildgalleri så att Ni får se hur det ser ut

• Amanda

Idag har jag sålt en vagn

Dock inte någon av mina Urban Jungle vagnar utan min röda Teutonia Spirit S3.
    Fick 5000 kr för den så det är jag jätte nöjd med.

Hmmm vad ska jag köpa för vagn nu då...

Hihi nej då jag ska inte köpa någon vagn, jag är jätte nöjd med mina UJ.
    Fast man kanske skulle köpa någon snygg klädsel....

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2