• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Carina75

Ok, Nathalie sover mellan 12.30-13.30 så jag får se om vi hinner dit.

• Amanda

Här hemma är det sjukstuga...
    Dottern har feber och ögoninfektion och yngsta sonen är magsjuk...
    Blä...

• Chrizzy

när börjar det på torsdag? är det först sång och sen lunch?

• Charlott29

Sångstunden är 10 och lunchen dukas fram 10:30-11.

• monkan10

Hej; kan vem som helst komma på julbordet?? Jag har inte ens varit på ÖF än.. Kan man i så fall ta med sig svärmor?
    Förresten är det ngn som vill hänga m o promenera imorgon?? Jag vill gärna, kanske en sväng till det nya "baby-cafet"

Promenad lista 12/12 -06 (Vi kan väl träffas vid Bibblan?!)
    Kommer:
    Monkan10

• Charlott29

Du måste anmäla dig til julbordet på öf i gustavsberg. Vet dock inte om man kan ta med sig svärmor...

• Hubba Bubba

Här är läget bättre men inte bra. Nu vill inte Emil bli ammad längre och jag vet inte riktigt vad det beror på. Ska till BVC i morgon på läkarundersökning och både Emil och jag behöver lite vård.
    Hoppas att det löser sig snart. Tillägg är nämligen äckelpäckel...och gröt är ju inte melodin att ge på natten.
    Har sempers babysemp. Kanske ska pröva någon annan sort eller välling.
    Han dricker vatten ur flaskan utan probelm så det är nog smaken han inte gillar.

Ingen promenad för mig.
    Hoppas vara pigg och kry till jullunchen.

Snö lär det säkert bli. Säker så mycket att vi kommer vil less på det! När det där vita singlar ner i april gör det inte så många glada. Synd att det inte går att beställa väder! Detta väder skulle inte finnas på menyn!

• Ninis

Hubba bubba,
    Stackare, hoppas ni båda får hjälp och råd i morgon på bvc. Vad gäller ersättning vet jag bebisar som gillar NAN bättre än Semper, så du kan ju prova det och se om det faller lillen i smaken.

Kolla in dessa sötnosar

http://users.telenet.be/leukelinks/flash/queen.htm

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
  • Hjärtevännen

Hubba Bubba:
    Hoppas det löser sig... Victor tyckte inte heller om ersättningen i början... Jag pumpade ut och blandade det med ersättningen, då gick det bättre. Vi började med Semper, men då fick han ont i magen. NAN fungerade mycket bättre!

Emil kanske "ratar" bröstet pga mjölkstockningen? Att det inte kommer ut någon mjölk...  Jag hade jättemycket problem med det innan vi började med ersättning.

Världens sötaste Victor född 10/4 2006
  • Charlott29

Är oförskämt utvilad idag också. Vincent somnade i och för sig inte förrän 21 igår och vaknade 05:17 och ville börja krypa och ha sig när jag hade tagit över honom till vår säng. Så det var bara att gå upp, vi myste lite i soffan och vips, hade  han somnat om!! Lade ner honom i sängen och han sov till 06:45!! Ingen hade hört T:s väckarklocka, inte T heller så han fick lite bråttom

Idag är det Lussefika i Enskede som gäller. Dessförinnan en sväng förbi Globen och kika efter julklappar!

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2