• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Carina75

Singhis: Jodå, men vi åker lite senare. Är väl där vid 14 skulle jag tro. Trist att det inte blev någon julmarknad för er. Sitta uppe och spela poker halva natten sådär! Karlar!

• Hjärtevännen
    Singhis:

Japp, det är den badrocken jag ska köpa till Vicke, har inte hunnit än....

Carina:

Du får köpa en matchande badrock i rosa till Nathalie så vi kan ha dem på babysimmet... Ska ni fota Nathalie i morgon eftermiddag (undervattenskort)? Vi kommer hoppa över det... gör det nästa termin istället.
    Världens sötaste Victor född 10/4 2006
  • Ninis

Hjärtevännen,
    Den randiga badrocken du ska köpa till Victor finns bara i den färgen. Till tjejerna fanns det bara den blommiga som jag köpte. Det var de två som fanns, i alla fall på H&M på Hamngatan.

Engla var inte alls på humör på simmet i dag. Hon ville inte dyka, inte åka korv, inte stå på bräda, inte dyka mot leksak, inte dyka från kanten. Det enda som funkade var att leka med leksakerna. Måste ha berott på för lite sömn. Hon sov bara 40 minuter i morse och 40 minuter vid lunchtid. Hon brukar sova 1,5 timme på morgonen.

• Charlott29

Vincent ska också få en badrock i julklappa! Har köpt en ljusblå söt sak som det står någonting på bröstet, vilket jag har glömt av. Väldigt söt dock!

Nu kan jag pusta ut lite efter att ha svärmor/svärfar, T:s syster med sambo här i helgen. Vi har firat lite minijul eftersom vi inte kommer ses över jul iår, då är det min familjs tur att ha oss på besök, lyckliga dem
    Har promenerat Gustavsberg runt, gått i allahanda Kosta Boda, Fabriksbodar, ätit lunch och promenerat lite till. Igår hade vi lite julklappsöverlämnig (får såklart ej öppnas innan julafton) och god middag. Idag har vi varit inne i city en sväng och sedan gick T och Vincent en promenad så jag fick ta en tupplur Nice!

• Ninis

Är det någon som vill simma på tisdag mellan 14-16 på Kungsholmen?

• Amanda

Singhis:
    Tyvärr kan inte jag på tisdag då min dotter nu är hemma och är sjuk.
    Annars hade jag gärna följt med.

• Charlott29

Kan tyvärr inte heller på tisdag. Ska på lussefika i Enskede

• Hjärtevännen
    Ninis skrev 2006-12-10 19:22:46 följande:
    Är det någon som vill simma på tisdag mellan 14-16 på Kungsholmen? * Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    Kan inte tyvärr... Får en 4 veckors bäbis på besök
    Världens sötaste Victor född 10/4 2006
  • Hubba Bubba

Här är det en som har deckat...
    39 graders feber sedan i fredagskväll. Mjölkstockning!!!!
    Ringde SöS och de tyckte jag skulle åka in akut ikväll. Inte en chans att jag sätter mig där i kväll. Har suttit på akuten förr och det är så LÅÅÅNNGSAMT.
    Får ringa imorgon och boka en tid istället.

Amanda: Jag brukar inte åka själv och bada utan vi har åkt hela familjen. När jag bara hade Elias åkte jag själv men de skulle jag inte våga göra med båda barnen.

• Carina75

Hjärtevännen: Jag får väl försöka hitta en randig i rosa då, så att dom matchar lika bra som söta tvillingarna på simmet. Vi hoppar nog också över fotograferingen imorgon.

Singhis: Kan tyvärr inte heller simma på tisdag. Då är det julbord med kollegorna från jobbet som gäller

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2