• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Ninis

Carina,
    Så snabba ryck tycker inte jag att det är i bebisverkstaden. I juli nästa år är Engla 1 år och 5 månader. Om man lyckas bli gravid då så är ju Engla minst 2 år när nummer 2 föds. Tycker det är lagom med 2 eller 3 år mellan barnen.

Både J och jag är ensambarn och vet hur tråkigt det är så vi vill att Engla ska få ett syskon.

• Ninis

Dessutom vill man ju inte vänta för länge för man blir ju inte yngre direkt

• Hjärtevännen
    Ninis skrev 2006-12-16 06:26:53 följande:
    Dessutom vill man ju inte vänta för länge för man blir ju inte yngre direkt * Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    Men jag fyller 22 varje år Gör inte du det?
    Världens sötaste Victor född 10/4 2006
  • Carina75

Singhis: Nä just det. Du ska ju vara gravid i 9 månader också. Det tänkte jag inte riktigt på

Man blir inte yngre men vackrare!

• Hjärtevännen
    Singhis skrev 2006-12-16 19:30:48 följande:
    Hjärtevännen,Jo, man kan ju inbilla sig att man fyller 22 varje år i alla fall * Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    Jag får kanske inse att jag fyller 30 nästa år........ , men jag kommer känna mig som 22 i alla fall
    Världens sötaste Victor född 10/4 2006
  • Ninis
    Hjärtevännen skrev 2006-12-16 22:17:12 följande:
    Singhis skrev 2006-12-16 19:30:48 följande: Hjärtevännen,Jo, man kan ju inbilla sig att man fyller 22 varje år i alla fall * Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *Jag får kanske inse att jag fyller 30 nästa år........ , men jag kommer känna mig som 22 i alla fall Världens sötaste Victor född 10/4 2006
    Men då är du ju fortfarande ung Jag fyllde 32 nyss Förvånad
  • Ninis

Fy, vilket dåligt samvete jag har nu. När vi satt och blev uppropade på babysimmet tyckte jag Engla kändes varm och rosig om kinderna, och Linusen påpekade oxå det. Men Engla badade och dök några gånger, precis som vanligt. När vi kom hem såg jag att snoren började rinna och jag kollade tempen. Den visade 39,3 grader. Stackars Engla, inte kul att behöva bada när man är på väg att bli sjuk.

Vi hämtade ut undervattensbilderna och de blev fina.

• Ninis

Här har vi haft en jättejobbig natt! Engla har varit vaken hela natten. Hon har förmodligen öroninflammation. Ringde Vårdguiden i natt och frågade om de tyckte vi skulle åka in till Sachsska men de tyckte vi kunde avvakta om det inte var så att hon grät hela tiden, men det gjorde hon inte. De sa att vi kunde kontakta Vårdcentralen på morgonen om vi orkade vänta. Ska ringa Skärgårdsakuten kl 8 och be att få komma dit för Vårdcentralen blir man uppringd av mellan 10-11 och så länge vill jag inte vänta. När jag tryckte på örat i natt kom det lite vätska och hon vill inte ligga ner och sova. Sen har hon haft 39,5 grader hela natten fast hon fått alvedon regelbundet. Sista tabletten fick hon vid 5 och nu känns hon inte lika varm så febern har nog gått ner lite. Hoppas hon sover lite under dagen för jag är helt död!

• milla

Singis
    Fy vad jobbigt för er och för lilla Engla. Hoppas att ni får hjälp och att hon blir bättre snart!

Här är det också förkylt, Flisan är hemma från dagis i dag och är dunderförkyld. Nu på morgonen är hon med mig på jobbet en stund för mannen hade tandläkartid.

Själv ska jag jobba ända till 20.00 i kväll, suck! Avskyr dessa påhitt att affärerna ska ha extra öppet veckan inför jul, när ska vi som jobbar i affärerna hinna handla våra julklappar då? Säg inte veckorna innan, för de flesta fina julerbjudanderna börjar ju inte komma förrän nu.

Ha en bra dag allesammans!

• Amanda

Milla:
    Har du tid för lunch i dag?
    Kl 12 som vanligt?

Eller ska F vara med dig på lunch?
    Då kanske det inte är så bra att jag och V kommer.

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2