• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Kärleksdronken

Singhis, Spelet verkar jättekul, känns som att det är lite mer frågor i tiden än TP (inget om Wimbledon på gräsmatta 1967... ) Om tomten är snäll mot dig kanske vi kan ha en speldag i Januari? Istället för promenaden.
    Du är ju redan kändis, det kanske blir lite tjatigt med samma person i lokaltidningen hela tiden hi hi

• Ninis
    Kärleksdronken skrev 2006-12-19 08:19:59 följande:
    Singhis, Spelet verkar jättekul, känns som att det är lite mer frågor i tiden än TP (inget om Wimbledon på gräsmatta 1967... ) Om tomten är snäll mot dig kanske vi kan ha en speldag i Januari? Istället för promenaden.Du är ju redan kändis, det kanske blir lite tjatigt med samma person i lokaltidningen hela tiden hi hi
    Jag älskar att spela spel, så speldag i stället för promenad låter kul. Inte lika ansträngande heller
  • monkan10

Singhis. Vilken tuff natt du haft igen!! Frustrerande att inte få sova.. Hoppas det släpper snart så du får sova innan köttbulle görandet o jul!
    Alicia vaknade vid två, fick mat var jätte orolig, hon äter så dåligt nu.. så vaknade hon vid fem igen. Verkade hungrig igen, åt lite o somnade till sex.. då gick vi upp.. Och nu somnade hon på golvet. (Jag ammar helt, kan detta vara ett tecken på att hon behöver ersättning eller? Hon har sovit hela nätter tills för några dagar sen...) Men nu har hon ju fått upp morsan så då kan ju hon sova Ska lägga mig på soffan! Snark!

• Ninis

Monkan,
    Bebisar har ju perioder då de sover oroligt, t ex om det händer mycket i utvecklingen brukar de sova oroligt. Tror att det är någon gång när de är mellan 6-9 månader som de sover oroligt och drömmer mycket. Många bebisar kryptränar i sömnen. Bvc säger ju att när bebisarna fyllt 6 månader behöver de mer näring än bara amning.

• Hjärtevännen

Dronken: Lycka till med NVP idag, dessvärre kan vi inte komma förbi

Singhis: Hoppas att Engla blir frisk snart!

Victor har också börjat strula lite på nätterna. Jag vaknar av att han rullat runt på mage och ligger och "snackar", så fort jag vänder tillbaka honom på rygg så somnar han om... Sen efter några timmar så är det samma sak igen! Undra om han är inne i någon period/fas just nu eftersom han sover så oroligt.

Världens sötaste Victor född 10/4 2006
  • Amanda

Dronken:
    Hihihi jag var på Akademibokhandeln i Sickla i lördags och köpte 3 st Stockholmsspel (ge bort 2 st och ha 1 själv).
    De hade extra pris på dem, 419 kr istället för 495 kr

Tyvärr måste jag lämna tillbaka den fina "Ej sikke lej"-dressen jag köpte hos Dig i går.
    Den var alldeles för liten
    Är största storleken 86?
    Jag skulle nog behöva stl 98 eller nått sånt till V.

• Ninis

Engla har fortfarande 39,5 i feber. Konstigt att inte alvedonen hjälper. Hon har fått alvedon 4 gånger per dygn, mer än så får man ju inte ge. Första alvdonen fick hon i söndags kl 19:00. De ska väl inte gå med hög feber mer än 3 dagar väl? Sen ska man väl åka in till Sachsska och kolla så det inte är någon annan infektion som man behöver medicin till? Det kommer flera kilo grön snor varje gång hon nyser!

• Ninis

Har precis pratat med Sjukvårdsupplysningen och de tyckte vi skulle åka in till Sachsska och kolla upp så det inte är någon infektion i kroppen eftersom febern inte går ner. Hon sa att det kan ju vara så att Engla har ännu högre feber och att alvedonen tar ner några grader så det visar 39,5.

Det konstiga är ju oxå att Engla inte vill sova, varken på dagen eller natten. Hon är oxå väldigt kinkig. Fort man petar på henne kan hon börja gråta.

• Amanda

Singhis:
    Ett tips är att åka så snart som möjligt till Sachsska.
    Ju längre in på kvällen, desto mer folk...
    Många äter middag och åker sedan till Sachsska.

Det är nog bra att de tittar på Engla och tar ett "stick-i-fingret-prov" (vet inte vad det heter men det är ett snabb-sänka-prov och de ser då om de har någon infektion i kroppen).

• Ninis

Det gick fort på Sachsska. Kom dit kl 18 och vi var klara kl 20. Det var 3 barn före Engla så det var skönt att det inte var fullt med folk där. Engla har öroninflammation igen. Det var en lätt rodnad på högra örat, precis som förra gången. Eftersom hon hade öroninflammation för en månad sedan och åt penicillin i 5 dagar då, så ökades dosen på nu till 10 dagar. Hon fick Ipren oxå. Fick tips av läkaren att man kan varva Alvedon och Ipren om inte Alvedonen tar ner febern. Då kan man ge tabletter var tredje timme, alltså varannan gång Ipren och varannan gång Alvedon.

Förmodligen är Engla ett öronbarn. Frågade läkaren om det är ärftligt och det är det. Jag hade öroninflammation ofta när jag var liten. Hade sista när jag var 15 år.

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2