• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Amanda

Singhis:
    Va bra att det inte tog så lång tid på Sachsska men synd att hon fått öroninflammation igen.
    Men visst var Ni på vc för inte så många dagar sedan?
    Såg de inte då att hon hade öroninfammation?
    Bra att hon fick en ordentlig kur denna gång så att öroninflammationen verkligen försvinner.
    När ska Ni på återbesök?

Ipren är mycket bättre febernedsättare än Alvedon så det ger vi alltid här hemma.
    Och går febern inte ner nämnvärt så varvar vi Ipren och Alvedon, precis som Er läkaren sa idag.
    Jag kanske skulle ha blivit läkare i stället...
    Man lär sig en hel del knep med 3 barn

Förresten så kanske jag och Hubbabubba är med i Nacka-Värmdö Posten nästa vecka
    Vi var båda i Dronkens butik när NVP var där och fotade så vi fick stå modeller och låtsas shoppa

Dronken är självklart huvudpersonen på bilderna iom att hon äger butiken men vi kanske kan anas i bakgrunden om vi har tur

• Ninis

God morgon!

Engla har sovit bredvid mig hela natten ända till kl 06:10 utan ett pip, inte ens en nappistoppning! Verkar som Iprenen gjorde underverk. Febern är nu nere i 37,9. Hennes normala temperatur är 37,2.

Dessvärre vaknade jag vid 03:30 och var alldeles tjock i halsen. Nu har jag ont i kroppen oxå. Vet ej om jag har feber. Har tagit en alvedon. Kul jul! Ikväll när J kommer hem ska jag åka och handla julmaten. Vill inte skicka J för han glömmer ALLTID något när han ska handla.

Amanda,

Vi var på VC i går morse och då såg allt bra ut. Öroninflammation kan utvecklas väldigt snabbt, från en dag till en annan. Så det gäller att inte åka in till sjukan för tidigt för då syns det inget i öronen.

Kul för er att bli lokalkändisar Ska hålla ögonen öppna nästa vecka när NVP kommer i brevlådan.

• Amanda

Singhis:
    Skönt att natten varit lugn men synd att Du nu känner dig krasslig. Typiskt så här nära jul också.

Här hemma gick de stora barnen sin sista dag på dagis i går innan julledigheten så nu är de lediga fram till 8 januari

Jag och barnen ska strax iväg och handla den sista julmaten...
    Men vi lär nog inte vara de enda som ska handla...
    Ska åka till Ica Maxi har jag tänkt, de stora barnen vill bli "inlämnade" på deras barnpassning där

• Carina75

Singhis: Öroninflammation igen alltså. Stackars Engla. Skönt att det fungerade bättre att få ned febern med Ipren. Hoppas verkligen ni hinner bli bättre till jul. 

Det låter inget vidare att det kan vara äftligt. Jag var också ett öronbarn när jag var liten så Nathalie ligger väl lite i riskzonen. 

• monkan10

Singhis: Hoppas att febern ger sig nu då!! Skönt att du fått sova någorlunda i alla fall... Hoppas du inte blir jätte sjuk nudå!! Ska hålla tummarna för dig

• Ninis

Engla och jag har sovit sedan 11:30! Engla sover fortfarande! Behövde verkligen vila, jag är öm i hela kroppen och har ont i halsen. Känner mig fortfarande hängig men lite piggare. Tur för mig att Engla ville sova lunch i dag. Hon har ju nästan slutat göra det. Men hon var väl trött och hade några timmar att ta igen efter nästan inte ha sovit alls under två dygn.

Carina och Monkan,

Ja, febern verkar ge med sig. Kollade innan vi lade oss och då visade tempen 37,7 så det går åt rätt håll.

• milla

Fler än vi som har sjukstuga ser jag. Här är hela familjen förkyld, Flisan är hemma från dagis med hosta och feber. Har varit till läkaren i dag hon hade väldigt hög sänka men läkaren kunde inte se något varken i öronen eller i halsen. Lungorna lät också fina. Hon ska ringa oss på fredag för att se om läget är det samma, i så fall får Flisan pencillin. Mannen är också krasslig, han är hemma med Flisan.
    Jag är genomförkyld och fryser, men det är bara att glömma att vara hemma nu, mitt i julruschen. Tur att det finns alvedon och nässpray!

Grattis till din fina Butik Dronken! Kläderna passade perfekt på Flisan (fick dock ta in kjolen lite i midjan)

Ha det gott så länge! Förkylningskramar till er alla!

• Ninis

Äntligen hemma. Gick bra att handla. Först åkte jag till Ica i Mölnvik och köpte barnmat eftersom Coop alltid har slut på barnmaten plus dåligt sortiment. Sen till Coop och handla julmat. Nu är jag helt slut. Har så ont i halsen så jag knappt kan prata.

Milla,
    Krya på er! Hoppas ni blir friska till jul.

• monkan10

Hej!! En fråga till alla kloka mammor! Jag startade en diskission om "tv-tittande" i forumet.. Om det är "farligt" för små barn att titta på tv, med alla intryck osv? Många sa att det inte alls är bra m tv! För mkt intryck för deras små outvecklade hjärnor... Vad tror ni?

• Ninis

I natt har jag haft ont i halsen och har haft svårt att sova. Nu när jag vaknade hade jag ingen röst kvar, kan bara viska. Sitter och dricker te för att det kanske ska bli bättre. Hade önskat att J kunde vara hemma med Engla i dag men han har jättemycket på jobbet och sen ska han handla julklappar till mig. Typiskt karlar att göra det i sista minuten!

Engla sov bra ända till 03:30. Sen tyckte hon att det var morgon och ville inte sova. J gick upp med henne och gjorde en "helrenovering" i badrummet med ny blöja, näsdroppar etc. Sen somnade hon om vid 04:45 och sov till 06:30.

Monkan,

Engla tittar på Playhouse Disneychannel varje dag och hon älskar det. Jag tror inte det är någon fara bara det är med måtta. Vet inget barn som blivit onormalt genom tv-tittande.

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2