• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • milla

God Jul mina vänner!!!!
    Skickar lite snöiga hälsningar från Dalarna, jodå, någon centimeter vitt ligger det här i alla fall!

Kram kram!

• Ninis

Här har julafton inte varit så kul. Jag åkte på magsjuka natten mot Julafton. Försökte sova i soffan halvsittandes hela natten eftersom jag mådde så illa. Sprang skytteltrafik mellan toan och soffan. På morgonkvisten fick jag hög feber och jätteont i kroppen. Knaprade Alvedon och framåt lunchtid orkade jag mig ur sängen. Mamma och svärmor fick stå i köket hela dagen. Orkade inte fixa någonting. Vid 16-tiden brukar vi äta julmaten och allt jag fick i mig var en köttbulle och två kokta potatisar. I dag mår jag forfarande lite illa när jag tänker på mat. Har bara ätit en macka på hela dagen. Har oxå väldigt ont i nacken. Så Engla lyckades smitta mig med precis alla baciller och sjukdomar hon haft under veckan, bortsett från öroninflammationen då. Än så länge har inte Englas pappa blivit smittad, hoppas han klarar sig. Min mamma och sambo sov här när jag fick magsjuka så det är tur att vi har två toaletter så jag kunde isolera mig på den ena toan och alla andra kunde gå på andra toan.

Engla mår bättre men är fortfarande lös i magen men matlusten börjar sakta komma tillbaka.

När det gäller julkappar så var Engla inte värst intresserad av att hjälpa till att öppna dem. Hon var mer fascinerad av alla granbarr hon hittade på golvet

• pannkakan06

god fortsättning . utan internet fortfarande.. väntar..väntar..väntar.. hoppas att allt är bra med er alla skumläser fort´och ser att magsjukan härjar ugha.. ännu har vi klarat oss iaf! kraaam på er.

• pannkakan06

glömde ju säga! emilia kryper äntligen!!

• Amanda

Singhis:
    Usch, stackare!
    Magsjuka är verkligen inte kul.
    Hoppas Du snart mår bättre igen, fördelen med magsjukor är ju att de brukar gå över ganska fort
    Skönt att Engla mår bättre!

• Ninis

I dag har vi varit i Sickla. Var inne på Cervera och skulle köpa ugnssäkra portionsformar av märket Villeroy & Boch. Fanns bara en enda form kvar. De hade precis sålt 12 stycken! Vi behöver 8 stycken. Måste ha dem till nyår. Vi ska servera hummerbrylé till förrätt och örtbakade tournedos med västerbottenbakelser till varmrätt, och till dessert blir det vit chokladpanacotta toppad med hallon. Var i Gustavsbergs fabriksbod och hittade fina glas till panacottan.

I Sickla köpte jag ett par byxor och en tröja på Espritbutiken. Var 30 procent rabatt på byxorna. Sen käkade vi lunch på det goda pastastället inne i gallerian.

I morgon ska jag in till stan och kolla om jag hittar de där formarna på Cervera i PUB-huset. Måste oxå byta en skjorta på H&M som J fick i julklapp av min mamma. Den var för stor.

Pannkakan,
    Trevligt att höra av dig. Jobbigt att vara utan Internet så länge!

• Ninis

Glömde säga att min mamma nu oxå har fått magsjukan!

• Charlott29

Hej!
    Nu är vi hemma i G-berg igen! Borta bra men hemma bäst säger man ju och det stämmer ju verkligen! Jösses vad skönt att vara hemma igen!

Vincent har tagit sina tre första - om än vingliga - steg! Den 22/12 hände det och sedan har det blivit ett par stycken om dagen. Mest när han glömmer av sig, men ändå!

Singhis: Vilken trist jul med magsjuka ni haft! Sådan jul hade vi för två år sedan, ucha inte kul!

• Ninis

Morrn morrn!

Vågar knappt säga det, men Engla har sovit hela nätter flera dagar i rad nu . . . . Hon vaknar till vid 5 och får nappen och sover vidare till 05:45.

I natt har jag sovit urdåligt. Är fortfarande lite snorig och på natten åker det upp och ner i halsen och då blir man hostig.

En sak som är konstig är att enda sedan Engla fick magsjukan i torsdags har hon inte velat dricka sin välling innan läggdags. Hon äter middag vid 16:30-17:00 och sen äter hon inte förrän 06:30 nästa morgon. På morgonen slukar hon vällingen. Så det är ju inte så att hon inte gillar välling längre. Och hon sover hela nätter fast hon inte dricker vällingen innan läggdags. Så hon klarar sig alltså 14 timmar utan mat!

Lotta,

Välkommen hem! Kul att Vincent tagit sina första steg - vilken milstolpe!

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2