• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Charlott29

Hua idag har inte varit en rolig natt. Första natten i Borås fick Vincent världens förkylning och feber. Febern varade bara i 2 dagar men hostan och snuvan har fortfarande inte försvunnit. Trodde den hade blivit bättre för de sista nätterna har han sovit mellan 20-07!! Men inatt var det kört igen. Han somnade som en stock kl 20 för att vakna kl 21 och inte vilja sova. Så han var uppe med oss till vi gick och lade oss kl 22:30 men låg som en propeller i sängen och kune inte sova, hostade och snorade. Sista gången jag tittade på klockan var hon över 01! Han sov oroligt till och från och vaknade kl 5:30... Puh! Måtte dessa förkylningstider gå över snart!
    Har själv också ont i halsen/förkyld. Och jag som skulle shoppa på rean idag!!! Attans...
    jaja, nu har jag ju en anledning att handla vårgarderoben istället

• Ninis

Lotta,
    Usch, vad trist att ni inte fått sova. Jag är oxå jättetrött på att ha sjukstuga här hemma. Engla blev sjuk en vecka innan julafton och sedan dess har vi varit hemma varje dag för jag blev ju oxå sjuk. Så det var en befrielse att få åka till Sickla i går och kika i affärer

Hoppas ni blir friska snart!

• Ninis

Måste fråga en sak. Engla fick magsjuka förra torsdagen. Hon är fortfarande väldigt lös i magen och bajsar så fort hon ätit någonting. Hur länge dröjer det innan magen stabiliserar sig igen efter magsjuka hos barn? Min mage är normal igen.

• Charlott29
    Singhis:
    Vincent hade magsjuka när han var 2 månader gammal och då kräktes han i och för sig "bara" 2 dagar men han var lös i magen i närmare en vecka då minns jag, för jag reagerade också på det.
  • Ninis
    Charlott29 skrev 2006-12-27 08:11:29 följande:
    Singhis:Vincent hade magsjuka när han var 2 månader gammal och då kräktes han i och för sig "bara" 2 dagar men han var lös i magen i närmare en vecka då minns jag, för jag reagerade också på det.
    Aha, i morgon har det gått en vecka. Får stå ut några dagar till då. Det har gått åt så himla mycket blöjor den senaste veckan!!!
  • Ninis

Gud, vad mycket folk det var på stan. Jag letade efter mina ugnssäkra portionsformar på Åhléns och Cervera men de var slut. Stressade vidare till Duka och där fanns de! Skönt för Engla var jättearg så fort vi var inne i affärer. Tackar gud för majskrokarna! Det höll henne lugn medans jag stod i kö och skulle betala. Var helt slut sen och orkade inte ge mig in bland alla folk på H&M och leta skjorta till Johan. Han får byta den själv någon annan dag.

I morgon ska vi handla nyårsmaten. Måste även till Lekit i Mölnvik och handla en ny snuttefilt till Engla. Johan lyckades slarva bort den i Sickla i går. Tur att vi har två!

Lotta,
    Du kan nog vara tacksam för att det inte blev någon shopping för dig i dag. Det var näst intill omöjligt att ta sig fram i affärerna med vagn!

• Kärleksdronken

God fortsättning!

Fy för magsjuka, stackars drabbade! Det är min stora skräck och jag har druckit malen vitpeppar i brist på korn , man kan ju säga att det hjälpt på sätt och vis, jag har ju klarat mig på nåt sätt, men det låter som att dom flesta blivit drabbade! Hemskt att bli dålig på julafton och inte få äta all god mat.

Hur många här fick Stockholmsspelet i julklapp då? Jag köpte ju ett till min bror och hans sambo, dom skrattade när dom öppnade paketet för dom valde mellan det och Retro-spelet till oss! Naturligtvis blev det Retrospelet.

Grattis Pannkakan att Emilia kryper, vad kul!

Är det någon som har (friska) rastlösa barn hemma som vill leka av sig så ställer jag gärna upp med Ejla och Malte , man kanske kan crasha en lekplats eller ett fik?

• Ninis

Dronken,
    Jag har tydligen varit snäll i år för tomten kom med Stockholmsspelet

Kan tänka mig en liten promis eller fika på fredag vid lunchtid om du vill? Nu ska jag kolla på film på 4an.

• Kärleksdronken

Singhis, vad bra, du hade väl önskat dig det, toppen!, då blir det spel hos dig i januari istället för promenad nån dag då?

Ses gärna på fredag! Jag kavlar upp ärmarna och skriver en lista:

Promenadlista; liten promenad eller fika vid lunchtid

Fredag 29:e december

Kommer:
    Dronken

• Charlott29

Dronken:
    Jag håller frågan öppen lite till angående promenad imorgon. Jag säger spontant "ja" men jag har min lilla halvsyster, 12 år, här över jullovet och hon verkar ha tusen-och-en-planer för vad vi ska göra de här veckorna, puh!
    Vet inte om det är tillräckligt häftigt att gå promenad i Gustavsberg och avsluta med lunch Idag ska vi, trots rykten om ett hysteriskt city, absolut in till stan. "Att jag inte fattar att vi kan ju inte åka in till stan nästa vecka - då kommer ju alla fina kläder på rean vara slut!!??" Ja, att jag inte fattar det...
    Som sagt... jag återkommer!

JAG VILL OCKSÅ HA STOCKHOLMSSPELET... MÅSTE NOG KÖPA DET TILL MIG SJÄLV I FÖRSENAD JULKLAPP!

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2