Mariestadarna
Mest för att det är jobbigt att hålla på och söka runt efter er
Kan ju vara kul att prata av sig lite om dittan och dattan och se vilka som egentligen bor häromkring.
Så tjöta på!
HannaAugustsson: Tack
Jag tror jag kommer trivas toppen, det gör jag redan när jag är där och hälsar på, en väldigt mysig liten stad, och helt underbar på sommaren.
Här är väldigt fint på vintern med :) Om det kommer snö :p nu har det ju inte gjort det i år men innan jag flyttade hit så var vi här mest och hälsade på under vinterhalvåret :)
Dizzy, ring till Jari som har JP:s fastighetsservice i Mariestad han förmedlar lägenheter i privata områden som centralt nere i gamla stan och lite runt om.
Gose: åh tack, det ska jag absolut göra. Fick en hel lista med hyresvärdar när jag kontaktade inflyttarservice i kommunen. men tack igen
Behöver alla tips jag kan få!
Mariehus har ju några "fixlägenheter" oxå, lägre hyra fast man får stå för vissa reparationer själv. Tex om kyl/frys el spisen går sönder så får man betala det själv. Kompisen bor i en sån.
Tinis77: ahaaa okej, man kan ju kolla upp det
Tack för tipset!
Hej.. Ny här, men också från m-stad.
Kollar på hus i mariestad så snart får jag me vara med här!
Kul med lite flera här
Nu har jag sagt upp min lägenhet här hemma, så nu känns det på allvar, är redan pirrig men ändå så längtar jag så himla mycket.
hej slaim
WELCOME !