• lugnåsbo

Mariestadarna

Tänkte pröva att starta en tråd för oss som bor i "lilla" Mariestad...

Mest för att det är jobbigt att hålla på och söka runt efter er
    Kan ju vara kul att prata av sig lite om dittan och dattan och se vilka som egentligen bor häromkring.
    Räcka ut tungan
    Så tjöta på!
  • Svar på tråden Mariestadarna
  • DiZZY

Idag har man ringt runt på lite mer lägenhet och lämnat intresseanmälan, hoppas på en lägenhet snart, känns lite mer verkligt då

Guuud vad jag längtar!

• Izcee

Själv har jag varit i stan idag och shoppat lite kläder med Oliver :D Resulerade i 4 bodys, 1 par byxor och två pyjamas :D

Hoppas alla haft en  mysig dag idag :D

• Slaim

lugnåsbo: Vi ska kika på ett hus på fredag så får vi se! Ja fasen va dyra de flesta är! Funderade på Lidköping ett tag men där var det ännu värre!!  hmmm....inte lätt.. Har ju letat ett bra tag nu...
    Har ni varit på någon visning då? Så tråkigt när husen aldrig är så fina som på bilderna. Det är alltid något fel, för nära vägen, för litet, för dyrt, för mycket att göra, för liten tomt osv... Men nu får vi nog inte vara så kräsna har jag kommit på. För då lär jag sitta kvar där jag är.

• Yosa

Slaim:

Lite råd från mig:

Vi var på 8 husvisningar innan vi köpte detta huset så ta er tid att kolla runt. Tänk lite såhär hur huset ligger, läge och plats, utsikt, nära skola etc, centralt, landet etc kan man ju inte "ändra" på själv. Däremot går det (fast det är myyyycket jobb) att riva en vägg eller ändra inuti huset. Jag såg mig ofta blind på "stilen" dvs gardiner, möbler etc (lite typiskt oss tjejer tror jag ) Lite tapeter kostar inte särskilt mycket i sammanhanget och kan förändra mycket. Tänk att ett huslån ofta läggs på 30-40 år och att man hinner ändra, fixa o så mycket på 30 år!

viktigt att tänka på är läget, uppvärming, storleken, tak, källare etc. Efter några visningar och besiktningar av hus så inser man att innerväggar, färger, golv och träden o buskar inte är av så stor betydelse.......

• lugnåsbo

slaim, vi har kollat på några.. var ganska inne på ett i ingarud men det blev inget... vi får väl se när det dyker upp nåt, just nu hittar jag inget av intresse ute.
    Vad ska ni kolla på för hus?

• Plumpan

Jag har konto på tradera oxå fast har inget ut till försäljning just nu...

• DiZZY

en liten fråga ni som kan erat Mariestad, jag ska jobba ute i Ullervad i sommar, men det går inga bussar som passar på helgerna, kanske är långt att gå, men finns det möjlighet att cykla?

• zazaza

de går stadsbussar till ullervad å sen kan man cykla ¨många som jobbar i stan å cyklar...

• DiZZY

zazaza: men jag kollade , det går inga bussar på söndagar, men det kanske det gör i sommar sen?
    okej, men va bra att man kan cykla då

Svar på tråden Mariestadarna