• lugnåsbo

Mariestadarna

Tänkte pröva att starta en tråd för oss som bor i "lilla" Mariestad...

Mest för att det är jobbigt att hålla på och söka runt efter er
    Kan ju vara kul att prata av sig lite om dittan och dattan och se vilka som egentligen bor häromkring.
    Räcka ut tungan
    Så tjöta på!
  • Svar på tråden Mariestadarna
  • laljen

Vilken toppen bra ide.. Vi är ju några stycken från Mariestad.. Nu ska jag kolla på lillasyster och storebror med grabben. Men jag återkommer...var så säker..

• lugnåsbo

aah det var ju kul =)

att nån hittat hit alltså..
    Nej nu får jag fixa frukost, ska ju ner till julskyltningen i´kylan sen.....

• Yosa

Hej i blötvät! Vi ska nog gå ner på skyltningen omorrn istälet om vädret är bättre då.....Köpt några julkappar än?

• tinis77

Hej hopp!! Skulle åkt in på julskyltning på dan, men det kändes inte så lockande i spöregnet... Nu ska jag göra en tårta till min sons kusin som fyllt år, en barbietårta.. Sen ikväll ska vi ut å käka julbord!

• lugnåsbo

ÅÅh julbord härligt... men fattar inte att det är dax för sånt än

Usch det var riktigt blött på julskyltningen... känns som jag är blöt ända in på kroppen nu.
    Och inte vann jag nåt på lotterna jag tog, SURT =)

Jag är snart färdig med mina julklappar

• tinis77

Ska bli riktigt gott med julmat!! Jag har inte börjat med mina julklappar än, fast vi vuxna ger inte bort till varandra så det blir inte så mkt att köpa. Mormor, farmor och svärföräldrarna ska få förstoringar på bröllopskortet, och Alexanders julklappar ska jag beställa från en sida på nätet.

• lugnåsbo

om ni pratar med nån annan mariestadare så kan ni ju sprida tråden, jag orka lixom inte gå in till alla och länka...

Nu vankas det snart glögg o pepparkakor här....

• HannaAugustsson

Hejhej!
    Tack för länken lugnåsbo

Var oxå nere på julmarken och fick inget på lotterna Svärmor var me o hon vann både här o där, fick pepparkakorna av henne som hon vann
    Kände mig som en dränkt katt när vi äntligen skulle gå hem.

• moster ea

Hej på er. Hittade denna tråd som någon av er varit snälla o lämnat hos min mor
    Är Mariestadbo från början men sen 4 år tbx bor jag i Örebro...
    Åh har det varit skylt lördag, inte för att det brukar finnas ngt direkt men jag upplever aldrig samma mys känsla någon annanstans än HEMMA.
    Ha det gött gott folk
    Kram Erika

• mommo och moffa

Hej alla Mariestadsbor.
    Ja jag var med på staden och tittade i ösregnet. Ingen höjdare precis. Vi gick runt på 45 min sedan gick min man hem till Ullervad och jag fick ha bilen för jag stod inne på Lottorna och sålde lotter. Jag tog oxå lotter lite varstanns men vann inget heller. Åkte hem kl 16.00 och firade min mans födelsedag med bakelser och paket. Nu vill vi ha lite kallare och snö om vi skall kalla det här vinter. Trevligt med denna sidan.
    Ha det gött. /Christina

Svar på tråden Mariestadarna