Mariestadarna
Mest för att det är jobbigt att hålla på och söka runt efter er
Kan ju vara kul att prata av sig lite om dittan och dattan och se vilka som egentligen bor häromkring.
Så tjöta på!
en mariestad bi till lägger till sig i tråden
GurkMor: Du är välkommen!!
Hej hej
Om ett par månader blir jag Mariestads bo, i juni närmare bestämt.
Har fått jobb där och killen bor där oxå.
Vore kul att få kontakt med er.
kramis
vi får ha en fika eller nått :)
Håller med Izcee
Tänkte lite på när man ska skaffa lägenhet, finns nåt område som man absolut inte ska bo i?
Vart bor ni ?
Hyreslägenhet eller bostadsrätt?
Min sambo säger att man inte gärna vill bo i Bråten, vi bor på tunaholmsvägen om det säger dig något :) Bostadsrätt visserligen men väldigt trevligt område :)
Izcee: Jag har tänkt hyreslägenhet. Hehe okej
Kan ju vara bra att veta, så man inte hamnar i nåt getto, finns mååånga såna områden här
Egentligen har ju alla områden förbättrat avsevärt här än för ett par års sen. Så ghetton kanske inte finns, men mindre "fina".
Mariehus har ju lägenheter, lite överallt i MAriestad www.mariehus.se/ij Sen finns ju Magni AB, och även en hel del andra privata hyreslägenheter. Du kanske skulle sätta ut en annons i tidningen, har aldrig gjort det själv, men jag tror att det funkar bra.
HannaAugustsson:
Okej, det var ju bra det. Hehe, här finns mängder av getton där folk blir nerslagna, rånade, skjutna och tom. mördade, kan ju säga att det ska bli skönt att flytta till en liten mindre stad.
Har varit i kontakt med både Mariehus och Magni, har lagt in en inresseanmälan på hemsidan hos Mariehus och ska få lappar hemskickade från Magni, men det är svårt för dom att veta om det finns lägenheter i juni, när jag ska flytta, eftersom dom bara vet 3 månader i förväg, men någonstans borde man kunna få tag i en lägenhet.
Bra tips med annonsen, tack
Hoppas du kommer att trivas här. Det e ju lite mindre än där du bor nu. O lite mera ordning, visst händer det väl saker här med men inte alls på samma sätt där du bor.
Hoppas du får tag i nån bra lägenhet