Öb-tråden-träffar
Hej på er som håller till i Österbottniska tråden!
Här startar jag en "Österbottniska tråden-träffar"-tråd. Här kan vi diskutera saker som berör våra träffar.
Var så goda!
Hej på er som håller till i Österbottniska tråden!
Här startar jag en "Österbottniska tråden-träffar"-tråd. Här kan vi diskutera saker som berör våra träffar.
Var så goda!
Ja tror att hej hopp fallera ir bort i hälje, men ho dzeedd ju noo rej en tidtabell fö ho bussn sku trafikeer, så ja too noo na liiti he som lag, att busschaufförn hadd önska he, men ja vejt int om ja tolka fejl. Såtee skriva o:
"Bussen startar 6.30 från Jeppis, 6.45 från Edsevö o 7.15 från ABC Kokkola."
He ir ju upp ti oss att int jåma tå vi ska på bussn, så halder vi tidtabelln!
Upp me humööre nu!
O GLAD LILLAJUL!!!
Nåmen just så, bra Karttu! Ja minnsta int ete inlägge na ja.
Glad lilla Jul! Allihop!!
ja int star he o falder på en ½ tima he kan ja int tro.
Vi tycks ju allihop ha olika orsaker vafö vi far ti IKEA. Vissa vill råkas och ader vill faktikst ti IKEA fö ti handel. He eina utesluter ju int he ana. Åv erfarenheit (fleir åre åv IKEA-reisona) iri betä ti start bitit å koma heim förr.
He jag ha följd me va ni ha fundera me itasi å tokode så ir i de facto alltjämt full vi IKEA-restaurangen. Men, he gar å grömt fort undan.
Ti som ha fundera på na affäre i sjölva Haparanda så ir mett förslag så att bussn far föst till IKEA, släpper åv ti som endast vill vara tär. Far saan me restn ti - vart ti ny än vill fara - och komber saan tibaka ti IKEA. De här i ju ett vanlie system. Vissa vill va heila tiin vi IKEA å vissa vill deil upp tiin siin 50/50. Men ska man faktiskt handil na vi IKEA, å int bara skåda, ska man vara tä heila daan.
Kom ihåg allihopa nu ti bejs kontonumro miin via inboxn! Kom ihåg ti säj riitti namne dett å!
Man händar no me mejr än Ikea fast man vil handlil te. Ja tänkt ba sånt nan tror et man måst va hejla dan te. Ja e ve tri-fyra gang ti Ikea å all gangona e i teiji undi tri tim å tå e vi iti å. Tå bruka ja no ha en hejl dejl me!
Ja aell, ja tror he ir olika på folk hede ho myki man måst funder..
Ja som e liti älder ir rädd ja ska var tröitt...en dag i stan bruk ta på krafte så jag kan tänk ja händar få leido åv hede å...men he ska var intressant ti si IKEA fö me som alder viri in i en toki bod förr! ![]()
Karttu - bara så int do tror att ja ha glömd bort e , ja ska no betal åt de . Men ja halls int såläng vi datorn na no så ja sko kona göra e ..
Ryggen miin ha geett upp igen en dag . Vafö ere allti på lödaga som e ska bråk .. Nåå ja hoppas att e fö allt i vääde int får fö se att koma nästa lödan , fö tå vejt int ja va ja tar me till . Ja ska me ti Haparanda
Varinda gang jag ha viri ti Ikea ha jag bövda ha heila dan på me, för att int böv stress på na ställ. Annos var i att man måst skåda på klocko heila tiin.
okej.. vissa vill fa 6 å vissa halv 7, men om int vi kan bestäm oss startar vi reij klocko fem så e vi säkert i tid..
nää, men he sko va bra ti böri veta snart vilken tid bussn mena fara så man vejt ho man ska böri ställ allt...!! Å he tycks int vaar ti naa om all ska seij siin åsikt, så he väl no bäst om hej hopp fallera sägr en tiid å så e all nöjd me he..!!
Miin åsikt iallafall..!!
Trevli lillajul ti alla..