Öb-tråden-träffar
Hej på er som håller till i Österbottniska tråden!
Här startar jag en "Österbottniska tråden-träffar"-tråd. Här kan vi diskutera saker som berör våra träffar.
Var så goda!
Hej på er som håller till i Österbottniska tråden!
Här startar jag en "Österbottniska tråden-träffar"-tråd. Här kan vi diskutera saker som berör våra träffar.
Var så goda!
Veta he sku bli liti
fö hedi men jag vila seij e för ti som vila veta .....
Näää no ska ja logga ut innan allihopa sku vila styp me igen...
Nåja, ja tala me "Kristina" jag å. Ho sa att int ir he ALLT slut, men de har gaae ut via radio fö ti förberejd foltzi på att mytzi varona kan vara slut. Ja vejt int ens om Kristina satt i Haparanda eli Stockholm å svara på fråågona, men int kona ho dzee na riitti konkret svare.
gälder i ba haparanda ikea elde gälder i all ikea i sverige om di ny hadd probleme ti få ut varo?
Alltså, jag har allt från byrjani tala om att ja int är så värst intressera åv ikea....bara för att koma och träff ti som halder till jär....he är ju under en ganskan langa period vi har hadd dehee tråda, maj-05 öppnades visst? den första av Erik.
Ja hett på ha tiin fyrabarn
Ja har int na skillna når vi startar elde når vi far hejm....
Men ja sku djän fara ti Jala....
Int ir he ju nar som vill stryp de Hååning!
Va kvar tu bara.
Njae, solrosen, en kran som ska last in varona i varuhuuse hadd gaae sånder, men ja föstoo noo bara att e gällt i Haparanda. Å så hadd e viri mejr kundre än de hadd räkna mee tiid.
Noo ir he väl rejnt teoretiskt möjlit ti fara ti Vanda ikea istelli, om folk vill handil å å int bara rååkas?! Så läng vi bestämber oss fyri bussn startar. Bara en tanke. Men he var ju ti Haparandarejso folk anmäla se, så tå sku man väl måst byri om från byrjani tå me anmälase osv å så kanstzi bussn kostar mejr tå???
Ojoj va he va dramatiskt ijee...
Om ja ska va hejlt ärli så har int ja na lust ti fa bara ti Jala och et Ikea uta varona. Fast bussn e full åv ti ja vil träff å fast vi sko ha frågesport hejla veiji...
Vi bestämd jo oss fö Haparanda för et he va nära (mytchi närmari än Vanda elde Esbo) OCH för et ti som va i Sverige sa et vi sko koma. Ny verkar i jo som om ti int vil koma na, fast i va ti som byrja tala om i. Ja vejt så liti om Haparanda övelag, men om i finns ade bra affäre te, så er int i jo bortkasta äntå. Int ha ja na så lang in listo på va ja ska ha från Ikea.
Så ni som vejt na liti om Haparanda kan jo säj... Å man kan jo städi vi Kärkkäinen i Oulu å om i finns mejr folk än varona vi Ikea...
Ja Ikea er no kul, men för me eri he ti koma å råk folk, få skratt o int bara behöv tänk på "kakkablöjona" o mat ( int na illa he helder) men man kan ju behöv förny se liiti imillan. Å he var ju så egentligen som allt börja som ein träff bakom M -bode i Essi eder minns ja feil:-O
Nä goan mat trevlie sällskap o ein reijso räcker för me.
Jag tycker no att vi ska fara ti Haparanda äntå... Man får ju åtminstone julhandel och ita na gott och drick kaffe. He gaar ju ti ta en ny en reiso på våre ti IKEA om naan vill. Upp me humöret bara he blir no säkert bra.
Säkert finns e tusentals sake kvar på Ikea. Men om int de ha na Kalkantlampo kvar så bli ja liti sur... Ja ha vänta på ti få en toki i några år ny.(gar int ti beställ via postorder) Men klart vi ska fa å kolla läget ti Haparanda!