• aell

Öb-tråden-träffar

Hej på er som håller till i Österbottniska tråden!

Här startar jag en "Österbottniska tråden-träffar"-tråd. Här kan vi diskutera saker som berör våra träffar.

Var så goda!

• Svar på tråden Öb-tråden-träffar
  • solrosen83

Fö ti som va me i somas tå vi byrja diskuter om IKEA rejso så vejt att i e i huvudsak en österbottnisk FL-TRÄFF... alltså ite sjölva shoppasi va från byrjani en bisak!! Ba så allihop e me på noterna vafö vi egentligen fa på dehe rejso...

He borde koma klart fram i rubriken på dehe trådn...

Vi har räkna me et i e fullt, å et int i finns tavara å et vi kombe ti få trängas... men he e bussrejso som e ejn åv hövopunktre. Tå vi ska träffas, ha kul å ba vara... å njut...

• Hååning

Solrosen83 som sagt i fall nån ville veta detta så skrev jag det!

• Karttu

Noo tror ja nu att vi hittar naating ti föstöör penga på tär vi Ikea, int kan (vill) ja nu tro att ALLT ir slut.

Men he ir ju bra ti veta om e så bööver man int määr så mytzi. Vi kund ju var positivt överraska ännu!

• tiina79

no ere jo harmt om nästan allt e slut vi ikea,men ja e nöjd bara ja slippe ti barnens hus å så får ja jo va barnfri en hejla dag å föståss at man får träff er ade

• Hååning

Hej visst ere roligt med sällskap och att träffas he tycke jag e så roligt. Men tå gör jag he nog heldä vann man siir varann. Jag känner e bara som att int vill man ju fara ti ett ställ som e 400km bort fö ti sväng om tibax efter 2 tim. Känns lite knasigt.

Sådi sa di nu tå jag kontakta kundservicen IDAG!

Hej och välkommen till IKEA Kundservice. Jag heter kristina. Vad kan jag hjälpa till med?
    13:49 Jag bor I finland och skall till ikea I haparanda om en Vecka...men jag vill inte komma flera 100km om era hyllor är tomma??!?
    13:50 Vad jag har förstått så har ni mycket lite kvar i lagret där - stämmer det?
    12:51 Ja, det stämmer. De har problem med någon kran som inte kan lasta någon container, det är nog bättre att du avvaktar.
    13:52 Nu undrar jag hur det ser ut inom barnens avdelning. Är det också mycket tomt där?
    12:53 Ja, vad jag vet är det tomt överallt.
    13:54 Tack för din hjälp!
    13:54 Hej

• Karttu

Va tycker du vi ska dzära tå Hååning? Byt Ikea? Tå lär ju mang var besviken åter som vill ti Barnens hus o Jala...

• Hååning

Nej nej nej!!!!! ...jag e bara sååååå besviken. Och jag bara förklara varför ja e he. Veit int ännu om jag kommer eller ej...had int mena me ti barnenshus! Jag bara förklara min besvikna känslor.

• solrosen83

håning fråga som karttu va fösökar du få fram? Et vi ska byt å fa ti södra Finland? Elde va e problemet egentligen? Vi vejt rej at i e tomt i hyllona å et i e mytchi folk...

• Hååning

Don't kill the messanger please!

• kaijamaija

Jag komber mest me för att jag vill heimifrån å råk tem man pratar me på daga.
    Kanski man sku få eta na gott å.
    Man måst ju si bussreiso som ein deil åv programmi å.
    Klart att e int e kul om allt e slut men he finns ju ader butiker tär å.

Svar på tråden Öb-tråden-träffar