• Rainbow

"Pregnant Queens"

För oss som har hållt hus i "Queens of October"-tråden och nu är gravida ! Här fortsätter vi följas åt....!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-06 17:11:37:
    ..och även för de som hängt i "ev ÄP v.46-tråden"...!

• Svar på tråden "Pregnant Queens"
  • Arrax

Hej.

Kikar in hos er och önskar er alla ett riktigt Gott Nytt År.

Kramar

(¯`°?.¸ ♥ Väntar och Väntar ♥ ¸.?°´¯)
  • H o p e

Hej alla,

Vill först och främst önska alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!

majsalotta - jag känner igen det du skriver om att man var lugn precis efter VUL men att dom där orostankarna har börjat komma tillbaks lite Fundersam

Jag undrar om någon vet hur det brukar vara med VUL och UL framöver? När man gjort IVF görs ju automatiskt ett VUL runt vecka 7-8 för att se om det finns ett embryo och att det är rätt placerat. Men när gör man normalt fler VUL eller när gör man UL efter det? Startade en tråd och frågade om det men fick svar att det inte görs förräns runt vecka 18. Men det kan väl inte stämma?Fundersam Tänk om fostret slutat att utvecklas kort efter att man varit på VUL och sedan tar det 10 veckor innan man normalt får kolla upp att allt står rätt till ?!?!

När jag har läst runt på olika trådar verkar det tex inte som att man gör VUL eller UL vid inskrivningen, vilket jag trodde

Någon klok här som vet hur allt brukar funka?

Kram på era alla!!!

~~~~~~~~~~~~~~~~vecka 9~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  • Klara69

Hej hopp! Först och främst - GRATTIS ALLA GRAVIDA!!!

Jag hängde lite i "Queens of October"-tråden ett tag, men jag var aldrig riktig i fas med resten av er. Men nu har jag märkt att jag på nåt märkligt vis är helt ifas. Jag testade plus den 1/12 och var på mitt först UL den 22/12. Då var jag i vecka 7-5 och fick se en liten 1cm-krabat med tickande hjärta. Hade även två till säckar utan foster, så där blev det ingenting. (De satte in tre embryon hos mig). BF är 5/8!

Jag känner precis igen oroskänslan ni alla har och den kommer man nog få leva med, är jag rädd. Jag ska tillbaka på ett till UL nästa fredag, den 5/1. Det är bara att hoppas att allt fortfarande är OK då.

GOTT NYTT ÅR!!

• cafyr

Hej på er.
    I normala fall gör man sitt första UL i v 18 först.
    De som vill kan naturligtvis gå på ett i v 6-9 för att vara säker på att det finns ett tickande hjärta där inne.
    Är man över 35 år kan man också göra nupp (nackuppklarningsprov) i v 13-14 och då också få en chans att se barnet igen.

Har man specialbehandling får man ju fler UL, eller om man skall ha tillväxtkontroller.

• emmalisa

Hej alla!

Hoppas ert nyårsfirande var härligt!

HoppetKärleken: nja..ja hade molvärk från och till i v. 5-6, men det berodde förmodligen på att jag faktiskt blödde de fyra dagar jag förväntade min mens. Kan inte erinra mig att jag hade några direkta stickningar eller molvärk i v. 6 med sonen - som sagt jag kände ingenting! Men det behöver ändå inte betyda något om du inte har det. Alla graviditeter är olika, du får inte glömma det!

Hope: Jag har inte blivit erbjuden VUL i samband med inskrivningar någon av gångerna. Jag tror inte man brukar göra det. Däremot begärde vi det genom att boka in ett extra VUL i samband med inskrivningen denna gången. Känner igen mig i dig och majsalotta - man är lugnt direkt efetr man gjort VUL, sedan tar det någon vecka och så börjar MA-tankarna snurra igen.  Ska på VUL om en vecka (11+0). Om allt är ok då har jag definitivt bestämt mig för att faran är över!

Kram och lycka till tjejer!

• Rainbow

Emmalisa: gör man inte UL när man kommit så långt som v.11 ? Inte VUL alltså.... I Linköping görs "stora UL" i v.12-13, men vanligast är att det görs i v. 16-18 (som det är här). Vi har däremot bett om ett extra UL i vecka tolv...!

• emmalisa

Rainbow: Helt riktigt. Skrev aldrig att det senare blir UL istället fär VUL. Gör ett UL i v. 12. Däremot görs inte rutin-UL:et (stora UL) förrän v. 16-17 i Karlskrona.

• emmalisa

Skrev fel - v. 17-18 görs det. Väldigt sent jämfört med andra kommuner. Någon som vet varför det är så olika?

• chess

Har alla ni som gjort IVF bett att få göra extra VUL och UL? Jag skall på VUL den 8/1 men sen tror jag att det inte blir något förrens i v 18 då det blir det vanliga UL.Hur har ni gjort och hur mår ni så här långt?

Själv är jag konstant hungrig,dessutom otroligt ont i brösten,kan inte ens ligga på magen för så ont gör det,nått annat känner jag inte av ännu

• emmalisa

chess: jag har bett om extra VUL. Tror att många av oss IVF:are väljer att få göra fler om det finns möjlighet. Såg att du inte heller ska göra UL förrrän rätt sent. Min väninna i Gbg får göra det senast i v. 16.

Jag mår fortfarande smått illa, men mycket beror nog på att jag är så otroligt förstoppad . Är i v. 11 så det lär nog hålla i sig ett tag till. Annars är det rätt bra, har inte extremt ont i brösten när jag ligger på dem även om det blivit markant större.  Däremot har det börjat dra och molvärka i dem vissa timmar, förmodligen för att bröstkörtlarna växer

Svar på tråden "Pregnant Queens"