"Pregnant Queens"
För oss som har hållt hus i "Queens of October"-tråden och nu är gravida ! Här fortsätter vi följas åt....!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-06 17:11:37:
..och även för de som hängt i "ev ÄP v.46-tråden"...!
För oss som har hållt hus i "Queens of October"-tråden och nu är gravida ! Här fortsätter vi följas åt....!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-06 17:11:37:
..och även för de som hängt i "ev ÄP v.46-tråden"...!
Skumbanan: Oj då, det verkar tufft...! själv har jag inte någon tendens till kräkningar men konstant lite lätt illamående...upptäckt att det blir bättre av att tugga tuggummi !
Mycket enklare än att försöka äta lite hela tiden, vilket faktiskt ändå inte gör så mycket nytta...helst ska det vara ordentligt med mat !
I måndags var vi på "info-möte". Lite löjligt faktiskt tyckte vi...inget vi inte redan visste... fick med en hel hög med papper med information av alla de slag !!!
Längtar till UL nästa vecka *s*
Jag har en liten undran över hur man räknar ut BF,på FL´s sida.
Hur skall man lägga in just när det gäller ÄP och ET?
Chess, ÄP=ÄL i uträknaren här på FL.
Igår såg jag pyret med ett tickande hjärta, 11 mm stor var h*n (v. 7+2). Det känns väldigt skönt. Jag har en tid igen om ett par veckor eftersom vi fick ett MA sist, men då syntes inget på första VUL så det ser verkligen bättre ut denna gång.
LimeOliv,
Åh vad kul,jag vill oxå titta på lilla hjärtat,men jag får fint vänta tills den 8/1
Vet du om man kunde få någon bild på bebisen? Varför jag frågar är för att min man jobbar i Norge på veckorna och inte kan följa med,skulle vara kul att få visa honom lilla pyret som finns i magen
Jaha det är så man räknar,tack så mycket,hade jag kanske kunnat räkna ut
chess: jag gjorde mitt första VUL i förrgår och jag fick med mig en liten bild på den lilla "bönan" hem, så det får du säkert också!
emmalisa,
Hoppas jag verkligen att jag får oxå
Ser man något på bilden?Är kanske inte så himla stor så det kanske är svårt att se?
När har du BF?
Hej!
Jag har följt Queens-trådarna passivt. Vår första IVF slutade i ma i v12, så detta försök har varit mycket mer oroligt. Nojjig och försiktigt hoppfulla testade vi positivt 28/11, och idag har vi varit på vul. Allt såg bra ut - jag är i v.7+6. Vi fick höra hjärtljuden!! Förra gången var vul redan i v.6, så då fick vi inte lyssna på hjärtljuden. P g a utgången förra gången skall vi på nytt vul 11/1 - känns förstås bra att bli extra kollad.
Mår inte alls bra - ilamående och "ulkar" mycket, har dock inte kräkts än. Tung i kroppen och extremt trött!
Är gruppträningsinstruktör på en träningsanläggning, och förstår inte hur jag skall kunna uppbåda krafter att köra detta efter jobbet. Har bytt bort en del pass under och efter IVF:en, men har kört en del också. Det känns tyngre och tyngre - jag är trött och känner mig extremt otränad!! Borde nog berätta för åtminstone hon som är instruktörsansvarig... (Jag kör vattengympa, BodyPump, Step och Bål)
emmalisa: Såg att du också kör pass - hur gör du nu? Kör på, slutar, berättar, berättar inte???
EHel
Hej alla!
När har ni gjort ert första ultraljud? Vi kommer göra det i vecka 7+3.
EHel - usch va hemskt att få MA så sent. Då har man ju nästan börjat slappna av. Håller tummarna för att det går mycket bättre denna gången. Och givetvis för oss andra åxå ![]()
chess: de flesta ser en liten bild på det lilla pyret åtmistone från v. 7+0. Man ser en liten liten böna då
Har BF 30/7.
Hope: Vi gjorde det i v. 7+0 så du får nog en jättebra bild på ditt lilla pyre
EHel: jag har inte kört spinning eller kört annan träning vid sidan av sedan i mitten av v. 43 då jag blev lätt överstimulerad och efter har det inte känts bra att köra pass då jag har varit väldigt svullen och öm. Kommer inte köra fasta klasser under våren heller. Idag ska jag gå på ett pass för att träna själv för första gången. Blir poweryoga. Det känns ganska lagom.
Brukar råda de gravida som kommer till mig för att få personlig rådgivning i styrketräning att de ska styrketräna så länge det känns bra men att de bör undvika högintensiva träningspass (konditionspass) där pulsen stiger upp till 75% eller mer, då det inte är bra för varken deras egen kropp eller fostret om temperaturen stiger för högt (upp till 39 grader). De pass som du kör funkar ju bra att köra när man är gravid, men kanske att du ska vara försiktig med BP och bålträningen när du börjar bli lite tyngre.
Lycka till
EHel: vill förtydliga att de här med konditionsträningen gäller framförallt from. mitten/slutet av andra trimestern om man har blivit väldigt stor och kanske lite vätskefylld, men det visste du säkert redan