• Rainbow

"Pregnant Queens"

För oss som har hållt hus i "Queens of October"-tråden och nu är gravida ! Här fortsätter vi följas åt....!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-06 17:11:37:
    ..och även för de som hängt i "ev ÄP v.46-tråden"...!

• Svar på tråden "Pregnant Queens"
  • xoceta

Hej, tänkte skriva in mig här om det går bra. Har gjort min första IVF och förvånansvärt plussat då:) Ville börja med att gratta alla som kommit så långt och sända storastyrkekramar till de det inte fungerat:(
    Själv blev jag lite överstimulerad så jag gjorde en vul redan v5 för att utesluta utomkveds då jag hade så ont,man sågen liten prick då.
    I v 6+2 gjorde vi nytt vul och då såg man en embryo på ca 5mm och ett tickande hjärta:)
    Mår lite illa bara speciellt om man inte äter på ett tag, är gasig och matsmältningen är väldigt långsam känns det som. Det jag har börjat oroa mig för nu är MA pga att det verkar ju inte ge några symptom utan enda sättet o ta reda på det verkar vara vul. Hur länge kan man gå omkring med ett ma utan att det ger sig till känna? om det blir symptom vilka är de?
    Jag får komma på inskrivning i v 12 det känns så lång dit.

emmalisa BF 30/7-07
    LimeOliv BF 30/7 -07
    Rainbow BF 5/8-07
    Skumbanan BF 5/8-07
    Hope BF 5/8-07
    Majsalotta BF 8/8-07
    LLE BF 9/8-07
    Chess BF 13/8-07
    xoceta ÄP 3/11 men enl min Dr är i v 7+6 idag?

• skumbanan

Hej alla !
    Har varit på ultraljud idag v. 7+1. Allt såg jättefint ut, ett foster med hjärta som pickade på. Vilken härlig känsla att se på skärmen där, blev verkligen tårögd. Så nu sitter man här med ultraljudsbilden och bara myser.............
    Kram Skumbanan

• chess

Är det någon som har koll på vad för värktablett man kan äta när man är gravid? Har blivit förkyld och fått väldigt ont i huvudet,så en tbl skulle jag verkligen behöva men man vet ju inte vad man vågar stoppa i sig nu

• emmalisa

chess: Alvedon och Panodil funkar! Fick äta det när jag blev överstimulerad efter min IVF.

• emmalisa

Vassego

Det du ska bojkotta är värktabletter som innehåller Ibuprofen som exempel Treo och Ibumetin (tror även Ipren innehåller det - rätta mig om jag har fel).

• Rainbow

Var på VUL igår, v.6+5, och allt såg bra ut ! Frö´t är 7,4 mm, hjärtat slår som det ska och vi såg gulsäcken oxå ! En *härlig* känsla att se att det faktiskt är något därinne !

• H o p e

Hej hej tråden,

Idag har vi varit på vårt första ultraljud. Våra uträkningar stämde, vi är nu i vecka 7+3 och pyret är 12 mm och har placerat sig helt rätt i livmodern . Det kändes helt fantastiskt när vi fick se det lilla pickande hjärtat, vilken lycka, tårarna bara forsade.

Vi vet att det fortfarande är osäkert och att mycket kan gå fel men vår underbara läkare lugnade oss jättemycket och sa att om allt ser så här bra ut så här långt så brukar det gå bra även i fortsättningen och att det är mycket troligare att det ska gå bra nu än att det inte ska göra det. Det kändes oerhört skönt att höra. Det här var den bästa julklappen någonsin

~~~~~~~~~~~~~~~~vecka 8~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  • Rainbow

H O P E: jag fattar ingeting..vi gjorde ju ÄP och ET samtidigt och ändå skrev min läkare att jag var i v. 6+5 i tisags (19/12) och alltså v. 7+0 idag.... I vilken vecka är jag egentligen ??????

• LimeOliv

Rainbow, jag blev flyttad med första barnet till v. 6+6 fast jag var i v. 7+1 på första VUL. Det är nog inte ovanligt och inget konstigt, de är svåra att mäta och växer lite olika snabbt också. Denna gång var jag dock prick i v. 7+2 som vi trodde.

Svar på tråden "Pregnant Queens"