"Pregnant Queens"
För oss som har hållt hus i "Queens of October"-tråden och nu är gravida ! Här fortsätter vi följas åt....!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-06 17:11:37:
..och även för de som hängt i "ev ÄP v.46-tråden"...!
För oss som har hållt hus i "Queens of October"-tråden och nu är gravida ! Här fortsätter vi följas åt....!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-06 17:11:37:
..och även för de som hängt i "ev ÄP v.46-tråden"...!
Tack för er svar!
Det jag är mest orolig för är att jag inte har dem förbaskade molvärken/mensvärken som alla har då livmodern växer, har ni det?
Är det fler än jag som inte gör något annat än äter? Jag är hungrig precis hela tiden,har jag ätit en ordentlig middag så kan jag vara hungrig igen efter en timma,är det normalt det?Annars är mina symptom att jag har väldigt ont i brösten,kan inte längre ligga på magen för det gör ju så himla ont,hoppas att det går över snart
Gott Nytt År på er alla!!
Förresten,är det någon som vet i vilken vecka man gör det där provet för att se om barnet är friskt? (För oss äldre alltså)Minns inte riktigt vad det hette provet
Ändrar min BF. Var på VUL i onsdags och barnmorskan sa att bebisen är planerad till 8/8. Allt såg bra ut vilket känns som en befrielse. Hoppas ni mår bra allihop och att ni får ett gott nytt år!
emmalisa BF 30/7-07
LimeOliv BF 30/7 -07
Skumbanan BF 5/8-07
Hope BF 5/8-07
Rainbow BF 8/8-07
Majsalotta BF 8/8-07
LLE BF 8/8-07
Chess BF 13/8-07
xoceta ÄP 3/11 men enl min Dr är i v 7+6 idag?
chess, jag tror att man gör NUPP mellan v. 9+0 och v. 13+0.
Här har julen varit bra. Ett andra VUL i fredags bekräftar att vårt pyre mår bra. Vi har nu berättat för alla och även beställt vigselringar. Nu gäller det att hinna gifta sig innan magen blir tjock
HoppetKärleken:
Jag är också extremt orolig. Efter vårt ma i somras vågar jag inte tro något. Har varit på första vul, och det såg bra ut. Tyvärr var det så för oss i somras - graviditet efter IVF - att jag inte märkte något alls. Hade kvar mina blygsamma graviditetssymptom. Upptäckte i v.12 att fostret förmodligen slutat utvecklats i v.7 eller 8. Det är väl just det som är typiskt för en "missed abortion" att kroppen inte stöter ut det av sig själv.
Jag vill inte alls vara negativ, men om du känner oro - ring och fråga om du kan få komma på en undersökning, så underröjer du alla tvivel!! Har din klinik julstängt, kanske du kan kontakta vanliga gyn på lasarettet?!
Lycka till - så håller vi tummarna för oss alla!
Oj nu blev jag ännu oroligare, få försöka ringa gyn på lasarettet och se om de kan ta imot mig nästa vecka, bara hoppas det finns nått där inne som mår bra och vill stanna ett bra tag till.
Det som grumlar mina tankar mest är att jag inte känner något i magen varken sticker eller moler finns det någon som känner som jag??? Vet att det är tidigt i graviditeten men nått borde man ju känna, tror som sagt jag är i v6 men vågar inte räkna efter....ush jag som inte är orolig av mig annars...
Gott nytt år på er alla!
HoppetKärleken: naturligtvis ska du kolla upp det om du är orolig, men jag kände ingenting i v. 6 varken denna gången eller när jag väntade min son. Det var först runt v. 8-9 som det kom igång litegrann. Jag tror inte du behöver oroa dig men jag förstår hur du känner. Man läser så mycket om MA på sajter som FL (och man letar ju lite extra efter de inläggen när man är orolig och det triggar till att man känner efter ännu mer).
*kramar om och håller tummarna*
emmalisa: Tack nu känns det lite bättre är en riktig bergodalbana detta, du skrev att du inte heller kände något vecka sex inte ens den förbaskade mol-/mensvärken som alla talar om?
Gott nytt år allesammans!
HoppetKärleken - jag är nu i vecka 9 och känner i proncip inte heller någonting! Var lite överstimulerad under ruvningen och var då öm om buken pga vätskesamling i vävnaden, men sedan det gick tillbaka har jag mått bara prima. Känner möjligen av lite "värk" i livmodern om jag sover på mage eller då jag kissat, men inte annars. Är inte illamående och har inte ömma bröst heller. Innan vårt första VUL i 7+0 vågade jag som dig inte tro att allt var bra eftersom jag inte kände något - men embryot var perfekt med tickande hjärta och allt - så försök att inte oroa dig så mycket. Självklart skall du be om en uppkollning om du är mycket orolig, men allt är säkert som det skall. Dock tror jag inte man kommer att sluta oroa sig under graviditeten... Efter VUL kände jag mig lugn och säker, men nu kryper dom elaka tankarna fram och jag kan inte riktigt glädjas och känna samma förtröstan som sambon, utan det finns ett frö av tvivel där, och jag tror att man kanske kommer att dras med det hela tiden... Ser också fram emot inskrivningen i vecka 2 och hoppas att 2007 blir ett superbra år!
GOTT NYTT ÅR på er allihop!