• Rainbow

"Pregnant Queens"

För oss som har hållt hus i "Queens of October"-tråden och nu är gravida ! Här fortsätter vi följas åt....!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-06 17:11:37:
    ..och även för de som hängt i "ev ÄP v.46-tråden"...!

• Svar på tråden "Pregnant Queens"
  • H o p e

Rainbow - jag svarade dig i en annan tråd så jag orkar inte skriva här med men det stämmer som LimeOliv skriver att man kan bli flyttad lite hit och dit beronde på hur fostret växer.

~~~~~~~~~~~~~~~~vecka 8~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  • Rainbow

H o p e och Limeoliv: man kan alltså bli flyttad även om man har gjort IVF och alltså har exakta datum på ÄP och ET ... konstigt tycker jag ! Så då är jag alltså i v.7+3 idag...

VILL ÖNSKA ER ALLA EN RIKTIGT GOD JUL !!!!!!!!!!!!!

Och hörni, kommer ni våga äta nån lax ????

• majsalotta

Gjorde mitt första VUL i onsdags (dag 7+0) och allt såg bra ut - "rätt" storlek på embryot och små pulserande hjärtslag! Känner mig så lättad - har stressat upp efter att ha läst för många "tråkiga" historier här på FL plus att jag fortfarande inte har tillstymmelse till symptom, så jag var nästan övertygad om att det inte skulle finnas något där!

Rainbow - funderar också på det här med lax - gravlaxen är för mig huvudattraktionen på julbordet och det kommer att bli SVÅRT att låta bli den. Enligt rekommendationer skall man ju dock undvika fisk och kött som inte är tillagat genom upphettning. Har någon hört något annat? Tillagad lax skall väl dock inte vara något problem, men det är inte lika gott.

Nu måste jag städa och röjja innan mina föräldrar kommer hit ikväll. Sambon har jobbat mycket på sistone och är helledig först på annandagen, så jag har fått fixa allt från städning, julgranshuggning och matlagnng här hemma. Börjar kännamig riktigt trött!

GOD JUL på er alla och njut extra mycket i helgen!

• emmalisa

Hej vänner!

Helt riktigt som du säger majsalotta så ska fisken vara uppvärmd och man bör även undvika Östesjöfisk. När jag väntade mitt första barn 1989 var det INGEN som höll på och tjata om vad man fick äta och inte äta, som exempelvis barnmorskan som denna gången gav mig en hel lista på vad jag fick och inte fick äta! *suck*

Gravad lax är som sagt inte bra, men jag kommer ändå smaka litegrann på julbordet. Det handlar ju även om hur mycket och hur ofta man äter det. Det konstiga är att jag har fått höra av flera gravida att de fått direktiv att inte heller äta sill. Både IVF-läkaren och barnmorskan sa till mig att det går jättebra. Konstigt att det är så olika direktiv...

GOD JUL alla!!

Kram

• EHel

Finns en hel lista på livsmedelverkets hemsida. För mig är det ett lätt val att avstå, även om jag kommer sakna en del saker, det är ju detta vi kämpat för. Jag skulle aldrig sluta fundera på om jag kunnat påverka om det skulle gå galet och jag ignorerat restriktionerna.

Det har nog tyvärr hänt en del på miljöfronten sen 1989, och dessutom har det säkert forskats en del så att vi vet mer också.

Jag avstår gärna bl a gravad lax, även om det inte är en garanti för att det kommer gå bra ändå! Håller tummarna för att allas små pyren vill stanna hos oss!!

God Jul!!

• EHel

Hjälp, jag kan inte sluta oroa mig att det gått snett.

Förra gången gick det ju 4-5 veckor innan vi upptäckte att det gått galet, och under tiden hade jag fortfarande graviditets-symptom, men lite mindre än veckorna innan.
    Nu känns det ungefär likadant som sist, illamåendet och de öma brösten finns fortfarande där, men inte lika mycket. Så jag oroar mig så in i norden att det betyder samma sak igen.

Fick redan vid första vul ett extra vul inplanerat till 11/1 - men det är långt tills dess.

EHel

• Rainbow

Oj vad tyst det är här...

Vi har haft en underbar jul, berättat "nyheten" för ett par stycken, men absolut inte officiellt än....! Mår jättebra, men magen är svullen och putar mer än förut, blir mätt fort, rikligare flytningar och fortf ömma tuttar ! Längtar till den 22/1 - inskrivning, och den 23/1 - extra ultraljud ! Det är ju så länge att vänta till v.16-18 annars, då de vanligtvis gör UL här. Och sen kan vi berätta för ALLA !!!! *S*

Är nu i vecka nio, om mindre än en vecka är frö´t ett foster istället.... :)

***Vill Önska Er Alla Ett Riktigt Gott Nytt År***

emmalisa BF 30/7-07
    LimeOliv BF 30/7 -07
    Skumbanan BF 5/8-07
    Hope BF 5/8-07
    Rainbow BF 8/8-07
    Majsalotta BF 8/8-07
    LLE BF 9/8-07
    Chess BF 13/8-07
    xoceta ÄP 3/11 men enl min Dr är i v 7+6 idag?

• HoppetKärleken

Hej allesammans måste bara skriva av mig då jag är så ololig...
    Jag känner nämligen ingenting!!!! Alla har så många symtom och jag är så rädd att det ska vara ett MA och så går man och är lycklig för att man är gravid änna till den 8 jan när kliniken öppnar igen.

Finns det någon mer som inte känner nånting, jag är i vecka 6 tror jag???

Å Grattis till er alla och lycka till!

• Rainbow

HoppetKärleken: Det är helt normalt !!! Så länge du inte får några blödningar eller konstiga smärtor behöver du inte oroa dig ! Jag har oxå känt väldigt lite en period, men är glad att jag slipper t e x illamående... Senaste dagarna har magen blivit svullen och jag bli mätt fortare, annars känner jag inte något speciellt ! *njut*

• H o p e

Hej hej tråden,

HoppetKärleken - tror inte du behöver vara orolig. Det är många som inte känner något så pass tidigt i graviditeten.

~~~~~~~~~~~~~~~~vecka 9~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Svar på tråden "Pregnant Queens"