• Rainbow

"Pregnant Queens"

För oss som har hållt hus i "Queens of October"-tråden och nu är gravida ! Här fortsätter vi följas åt....!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-06 17:11:37:
    ..och även för de som hängt i "ev ÄP v.46-tråden"...!

• Svar på tråden "Pregnant Queens"
  • skumbanan

Rainbow: Vi är väl v. 6+0 på måndag, vi har gått 6 hela veckor då och går in på den 7.e veckan !!!!!! Trevlig helg !

• Rainbow

Limeoliv och Skumbanan: Jaha, då förstår jag ! Tror jag... Vad konstigt det är...om någon frågar vilken vecka jag är i så säger jag alltså..v. 7 ???? Fast jag skriver v.6+0....

• LimeOliv

Rainbow, ja visst är det konstigt. Jag antar att man säger så för att man har påbörjat vandringen mot v. 7.

Jag tror att det är olika hur alla säger. Många kan ju inget om antal veckor heller så då kan man säga vilken månad man är i istället.

• emmalisa

Roligt att vi börjar bli några fler här inne nu

LimeOliv: ser att vi har gått exakt lika långt i graviditeten

Hur mår du?

Själv har jag febrilt letat gravsymptom (förutom det vanliga med spända och ömma bröst) ända fram till idag och nästan börjat oroa mig om jag verkligen ÄR gravid fortfarande (får svart på vitt på VUL på tisdag) . Drack en kopp kaffe med mjölk i morse, vilket jag inte gjort de senaste två veckorna och 15 minuter senare kom illamåendet - med besked! Måste ligga ner hela tiden om jag inte ska spy - känner mig helt skakig och det har hållt i sig i 12 timmar nu *helt förtvivlad*.

Kan jag överreagerat på kaffet?

Lär inte dricka det mer iallafall...

• Dianthus

Blev lite många trådar, så jag tar bort mig. Lycka till ni andra!

emmalisa BF 30/7-07
    LimeOliv BF 30/7 -07
    Rainbow BF 5/8-07
    Skumbanan BF 5/8-07
    Hope BF 5/8-07
    Majsalotta BF 8/8-07
    LLE BF 9/8-07
    Nussan BF 13/8-07
    Chess BF 13/8-07

• LimeOliv

Emmalisa, jag mår alldeles för bra tycker jag. Det gör att jag blir väldigt orolig. Mitt MA finns kvar i minnet och jag är rädd för att få uppleva samma en gång till.
    Kaffe dricker jag inte, men det kanske man skulle prova för att få ett symptom i form av illamående? *s* Skämt å sido så rekommenderar de inte allt för stor mängd koffein till gravida. Läste att det även finns koffein i choklad men i mindre mängder.

• majsalotta

Hej brudar!

Hur mår ni? När jag pratade med MB på IVF kliniken idag frågade hon om jag hade några symptom - ömma bröst, illamående, flytningar etc, och jag känner inte av något alls! Först blir man orolig för att man känner något och sedan blir man orolig när man mår bra... Trodde att man skulle lugna ner sig efter ett plus, men nu går man in i ett annat stadium med nya nojjor och funderingar !

Hur gör ni med träning och fysisk aktivitet förresten? Jag slutade gå på min "tantgympa" veckan innan ÄP för att jag blev svullen och öm, sedan blev jag överstimulerad under ruvningen och orkade knappt promenera till brevlådan. Nu mår jag bra, men fegar ändå ur på kvällens gympapass, även om det varken är hopp eller mycket spring... Man måste ju hålla sig aktiv och motionera under graviditeten, men nu vill jag nästan vänta till VUL nästa vecka för att inte riskera något, men jag är kanske bara lat och nojjig! Hur gör ni? Mina föräldrar var här i helgen och hjälpte till med renoveringen av vår övervåning och min mor (som vet att vi gör IVF men inte att jag plussat) är så otroligt orolig och låter mig inte lyfta något och knappt stå på en pall! Hur skall hon inte bli när jag berättar - jag kommer väl knappt få lämna sängen

• emmalisa

majsalotta: jag hade jobbigt efter ÄP precis som du och blev lätt överstimulerad. Jag är spinninginstruktör och har inte rört mig sedan v. 44 (en vecka innan ÄP för då hade jag fått så ömma äggstockar). Tänker inte heller träna innan jag vet om allt är ok på första ultraljudet i morgon. Håller med dig, först gixk man omkring någon dag i ett saligt lyckorus. Nu är man mest nojjig hela tiden och kollar brösten och att man inte blött osv...

Jag är livrädd och drömmer mardrömmar om VUL:et - TÄNK om det inte finns ett hjärta därinne!

Lycka till tjejerna!

• H o p e

Jag kan bara instämma med det två föregående talarna . Nu har alla nojor flyttats till att analysera symtomen. Känns det för mycket? Finns det för lite symtom? Borde man inte må lite illa nu? Varför hugger det i magen ibland? Varför har det inte känts något i magen idag? o s v i en aldrig sinande orosbubbla. Det ska iaf bli jätteskönt när första VUL är gjort, men herregud tänk om dom inte hittar något litet pickande hjärta Fundersam. Sedan ska man börja oroa sig för nupp och KUB testerna. Min sambo som är den som är gravid blir ju 37 nu i december så vi är ju klart lite oroliga för de där testerna.

Men nu ska jag försöka att glädjas åt vårt plus och lugna ner mina orostankar med en liten glasspinne

• skumbanan

Jaha, illamåendet kommer så sakteliga och biter sig fast, igår kväll var det kräkdebut !
    Det är så konstigt det här med maten nu, ena sekunden är jag sugen på nåt, gör iordning detta för att i nästa sekund komma på att det där vill jag inte alls ha, fy vad äckligt osv. Jobbigt !!! det som fungerar bäst just nu är kall dryck, frukt och fräscha maträtter typ sallad och sånt.

Svar på tråden "Pregnant Queens"