"Pregnant Queens"
För oss som har hållt hus i "Queens of October"-tråden och nu är gravida ! Här fortsätter vi följas åt....!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-06 17:11:37:
..och även för de som hängt i "ev ÄP v.46-tråden"...!
För oss som har hållt hus i "Queens of October"-tråden och nu är gravida ! Här fortsätter vi följas åt....!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-06 17:11:37:
..och även för de som hängt i "ev ÄP v.46-tråden"...!
Chess, jag bad inte om någon bild denna gång. Deras VUL-apparat var så dålig så det var väldigt suddigt. Jag kommer att be om en bild i v. 9+4 när vi ska på nästa VUL istället. Det är verkligen olika hur bra det syns på VUL beroende på hur bra apparat de har. Med sonen kollade de med en nyare apparat och då bad jag om en bild eftersom det syntes jättetydligt.
H O P E: vi kommer göra UL v.7+1 - alltså tisdag nästa vecka ! *spännande* fast är lite orolig...hoppas verkligen att allt ser bra ut ! har inte oroat mej tidigare, det började igår...
Vi skall också göra första VULet nästa onsdag - på dag 7+0 och jag börjar också känna mig nojjig. Det kan vara ett STORT stöd att läsa och skriva här på FL - men nu tror jag att jag läst lite för många inlägg om att det gått dåligt, och kan inte slappna av själv. Drömmer obehagliga mardrömar om nätterna,så jag tror jag skall försöka ta en "paus" härifrån till efter VULet - lättare sagt än gjort tror jag dock! Kramar på er!
Majsalotta, jag förstår tanken på att ta en paus. Så kände jag med innan VUL, men jag kom tillbaka hela tiden av någon underlig anledning. Det går ju som det går ändå, men man blir ju mer eller mindre ett nervvrak av det man läser här på FL ibland
emmalisa: Har rätt god koll på hur man kan träna som gravid - och har hela tiden trott att jag skulle leva på som vanligt även med större delen av träningen när jag blev gravid. Men efter alla år av försök, alla inseminationer och IVF-karuseller, så känns det inte lika självklart längre... Oroar mig förstås för att jag skall göra minsta lilla som inte är gynnsamt.
Min läkare sa dock något mycket bra igår;
"Det finns inget man gör i ett normalt liv som kan stoppa en normal graviditet."
Får väl se det som att om det går snett så är det något fel - men det är inte riktigt så enkelt att tänka så när det sker.
EHel
Tar bort mig
Missfall idag.
emmalisa BF 30/7-07
LimeOliv BF 30/7 -07
Rainbow BF 5/8-07
Skumbanan BF 5/8-07
Hope BF 5/8-07
Majsalotta BF 8/8-07
LLE BF 9/8-07
Chess BF 13/8-07
Nussan: åh nej :( usch vad hemskt, tänker på dej....
själv mår jag oförskämt bra nu ! illamåendet och behovet av att småäta och inte bli hungrig är helt borta ! märkte att det bara försvann och jag tackar och tar emot ! känner lite i magen ibland och brösten som är stora och tunga med betydligt mer ådror än förut *s* snart snart VUL.....*längtar*
Nussan: fyy vad hemskt för dig!
*hårda tröstkramar*
EHel: förstår PRECIS vad du menar! Jag är i samma situation. Efter alla inseminationer och denna IVF-behandling - efter år av försök vill man inte riskera det lilla minsta. Men du verkar ha en väldigt vettig läkare - klokt sagt
Nussan, fy vad tråkigt
*tröstkramar*
Nää, va läser jag. Usch va tråkigt Nussan!
Jättemånga tröstkramar till dig. Tänker på er!