• Twid

pimp my hyresrätt!

Finns det fler som bor i en hyresrätt och känner att ni vill fixa till den lite!

I en hyresrätt får man ju inte göra exakt vad man vill.. Men man får ofta göra mer än man tror oxå! Så länge det inte blir radikala förändringar som gör det svårt för hyresvärden att hitta nya ägare om man skulle flytta. Ex neon rosa tapeter med senapsbrun bord!

Nu till saken! i den här tråden kan vi tipsa varandra om saker man kan göra för att frächa till sin hyresrätt!

Så sitt inte inne med era tips och trix!! Ös in dom här!!

// Therese!  (3 rum och kök på 98kvm, hyresrätt)

• Svar på tråden pimp my hyresrätt!
  • Jesssicaaa

Twid- Ska försöka fixa bilder sen då vi fått lite ordning å så..
    Vi vill inte ha knoppar iaf..helst handtag av lite äldre stuk då själva lägenheten är äldre..med snefönster osv..
    kanske handtag i smide..ska lägga in bild sen så får ni se hur det ser ut..lättare att ge förslag då..

• Jesssicaaa

När kan man få spis och blandare och sånt utbytt? de brukar väl vara rätt snåla med sånt..att de byts inte förräns det går sönder eller?

• Jesssicaaa

Ninna76- det var snyggt, men frågan är bara vart man ska sätta sånt nånstans?!=)

vet nån förresten vad som ingår i bofonder å så..ingår nytt kakel å sånt?

• eilema

Jag var på Coop i går och kollade efter kakeldekor. Där fanns typ 6 olika att välja mellan. Trista tråkiga med citroner, fiskar, delfiner, kryddor osv. Inga enfärgade. Jag ska kolla på målarbutiken nästa gång jag är inne i stan. Vill ha nougatfärgade och likadan färg till skåpsluckorna. Kan man lämna in skåpsluckorna till en målaraffär? Lackar dom om luckor eller säljer dom bara färg? Tänkte så man får det rätt och snyggt gjort. Kostar det mycket i så fall?

Det är en Lillebror !!! (v.25+0=105 dagar kvar!)
  • Schweizernöt

Joda, det ska finnas enfärgade..
    Vi köpte våra på Coop bygg..

Svart/gråa.. jättefina!

• cubalito

Hej!

Måste höra med dig Kajsan hur ni fixade golvet i köket? Jättesnyggt! Jag är sugen på att göra det, men har inte riktigt bestämt mig ännu om de ska vitlackeras eller bara oljas... Slipade ni och sedan målade? eller är det mer som görs?

• Prins William
    schweizernöt-
    finns det med på internet tror du...så man kan kolla?
    *Såra mig hellre med en sanning än göra mig lycklig med en lögn*
  • Amoroso

Ansluter mig till denna intressanta tråd. Bor oxå i kommunal lägenhet och sörjer över allt man inte får göra.. .

Bertlyn: Tror inte att man får måla om kryddhyllan bara sådär. Har en likadan, mycket ful.. Jag tänkte göra en lite kul variant av den och klä bakgrundsstycket med tegel (alltså sån där fusktapet) Tror det kan bli rätt fräckt, men vi får se när tiden räcker till..

I vårt fall fick vi inte måla om några skåpsluckor. Däremot kunde vi lackera om dem hos en riktig firma om vi betalade det själva (i vårt fall skulle det kostat ca 2000, har en vanlig trea)

• Schweizernöt

Prins William, det tror jag inte..
    ska försöka ta en bild och lägga upp..
    hmmpf. Nu funkar nämnligen kameran, men jag vet inte vart sladden till den är :S

• Kajsan

cubalito

Vi slipade lätt med ett vanligt slippapper, alltså bara ruggade ytan, inte med maskin eller så.
    Sen körde jag ett lager där färgen var väldigt utspädd med vatten ( så det tränger ner ordentligt) och sen två lager över det.
    i skulle ifs behöva köra ett lager till, men det blir till våren kanske.
    Vi använde golvfärg, med lite brytning i, kritvitt blir inte snyggt tydligen.

Svar på tråden pimp my hyresrätt!