• Twid

pimp my hyresrätt!

Finns det fler som bor i en hyresrätt och känner att ni vill fixa till den lite!

I en hyresrätt får man ju inte göra exakt vad man vill.. Men man får ofta göra mer än man tror oxå! Så länge det inte blir radikala förändringar som gör det svårt för hyresvärden att hitta nya ägare om man skulle flytta. Ex neon rosa tapeter med senapsbrun bord!

Nu till saken! i den här tråden kan vi tipsa varandra om saker man kan göra för att frächa till sin hyresrätt!

Så sitt inte inne med era tips och trix!! Ös in dom här!!

// Therese!  (3 rum och kök på 98kvm, hyresrätt)

• Svar på tråden pimp my hyresrätt!
  • lindalag

Lägger till den här tråden i mina favoriter, jättekul att få lite tips! Skrattande Har kikat in lite hos en del av er, va duktiga ni är!! Bor visserligen i en bostadsrätt, men jag är urkass på inredning och vi ska ev. snart sälja och då vill jag fräscha upp lite. Och då märkte jag att jag kunde få toppentips här från folk som här känsla för det här med inredning... Flört. Hoppas att det inte gör något att jag kollar runt och snokar...Generad

• Prins William
    Schweizernöt skrev 2007-01-20 20:57:03 följande:
    Prins William, det tror jag inte..ska försöka ta en bild och lägga upp.. hmmpf. Nu funkar nämnligen kameran, men jag vet inte vart sladden till den är :S
    BRA!! skoj!!! hojta till när du fått in dom
    *Såra mig hellre med en sanning än göra mig lycklig med en lögn*
  • Prins William
    weeeiii
    jag ska få ny diskbänk!!! o jag får välja färg o allt sj weeeeiii nu jäklar så ska det bli fint i mitt kök!!!
    *Såra mig hellre med en sanning än göra mig lycklig med en lögn*
  • MeandHim

Man kan alltid byta handdatagen på köksluckorna, eller "tejpa" på en ny bänkskiva. Finns ju en slags tejp/tapet rulle man kan klistra på bänksivan typ marmor om man har tråkig träskiva.

Finns ju "silikon" dekor man kan sätta på kaklet i badrummet för o piffa till det lite (finns på bauhaouse)typ 30:-

Allt jag kom på för tillfället

• Twid
    Prins William skrev 2007-01-22 17:57:37 följande:
    weeeiii jag ska få ny diskbänk!!! o jag får välja färg o allt sj weeeeiii nu jäklar så ska det bli fint i mitt kök!!! *Såra mig hellre med en sanning än göra mig lycklig med en lögn*
    Härligt! vi fick ny diskbänk när vi flyttade in här! och nya tapeter i alla rum! och ny målade tak och allt sånt! men kan säga att diskbänken gör SÅÅÅ MYCKET!

hade vi haft kvar dom där fula i plastliknade material hade jag f*n inta pallat att bo här!

ta före och efterbild på bänken kan va kul å se!!
  • TjEjLiGaN

Har tråden bland mina favoriter.
    De här me o byta handtag till köksluckorna är någ jag velat göra länge. De gör faktiskt mycke att byta.

Mamma till en busunge
  • Shaun the sheep

Jag har en liten fråga ang. hyresrätter

Min sambo och jag funderar på att flytta till en hyresrätt.
    Men jag vill gärna veta om saker som att tapetsera eller måla om går för sig?
    Nu menar jag i ganska neutrala färger, inte nåt skrikigt som i TS exempel

• TjEjLiGaN

De är väldigt olika de där om man får måla om el inte.
    Beror på vilken hyresvärd man har. Är absolut ingen självklarhet.
    Jag ska ringa min hyresvärd i morrn föresten o fråga om jag kan få måla om i vårat sovrum + dotterns rum. Hon har gröna väggar o säger "mamma, nu får du ta o måla om för jag är trött på de gröna, jag vill ha lila el rosa" Glad
    Vi har gula väggar i vårat rum. Vi vill ha ljus färg, kanske lavendel.

Mamma till en busunge
  • Pallas

dollheart: I princip får du göra vad du vill, tom slå ut en vägg, bara du återställer till ursprungligt skick när du flyttar. De flesta hyresvärdar har inget emot att man tapetserar själv, bara det gör på fackmannamässigt sätt. Väljer man sånt som går hem hos allmänheten brukar det inte vara några problem alls. Ibland kan man få materialet betalt om man gör arbetet själv.

Svar på tråden pimp my hyresrätt!