• Twid

pimp my hyresrätt!

Finns det fler som bor i en hyresrätt och känner att ni vill fixa till den lite!

I en hyresrätt får man ju inte göra exakt vad man vill.. Men man får ofta göra mer än man tror oxå! Så länge det inte blir radikala förändringar som gör det svårt för hyresvärden att hitta nya ägare om man skulle flytta. Ex neon rosa tapeter med senapsbrun bord!

Nu till saken! i den här tråden kan vi tipsa varandra om saker man kan göra för att frächa till sin hyresrätt!

Så sitt inte inne med era tips och trix!! Ös in dom här!!

// Therese!  (3 rum och kök på 98kvm, hyresrätt)

• Svar på tråden pimp my hyresrätt!
  • Schweizernöt

Jag har också bara hört att man kan få en bofond i en bostadsrätt. Aldrig i en hyresrätt..

• Prins William
    TACK!!! inte bara jag som hört det alltså!!! *pjuuuu*
    *Såra mig hellre med en sanning än göra mig lycklig med en lögn*
  • Betty80

vad jag har hört kan man måla i vilken färg man vill till och med svart bara man återställer det innan man flyttar men jag kan ha fel

• Jesssicaaa

konstigt..här är det bara i hyresrätter..men tur är väl de

• Twid

coolt med bofond i hyresrätt! tacka och ta emot! här är det bara bostadsrätterna som har det!

nu har jag lagt ut lite före och efter bilder!! men som vanligt har jag gjort om en del sen bilderna togs!haha! och mer ska det bli! när lönen kommer ska vi ge oss på "data hörnan" och kanske slå till och köpa en bar eller ett bar bord vi får se! ska ringa hyresvärlden och lura till mig en ny spis oxå! sen är hemsk! men kan ju dra till med en fuling typ att den värme sjukt ojämt eller nå sånt!!haha!

kolla på bilderna i mitt galleri och kom med tips på vad jag kan göra på den tomma ytan över spisen! jag har funderat på att måla med sån där svart skoltavel färg..och sen sätta upp några små hullur..men kanske blir för mörkt..kom med tips! nån annan färg som kan passa? ahhh blir galen:P hahah!

• Äppelpaj

Betty80, du har helt rätt. Du får göra precis vad du vill i en hyresrätt så länge du återställer det när du flyttar. Vissa förändringar är ju lättare att fixa till än andra. Tänk på att en svart vägg tar måååånga strykningar att måla över om man ska få den ljus igen.

Jag skulle ha köpt nya skåpluckehandtag igår men hann aldrig, annars hade jag kunnat visa lite före och efter här. Får bli en annan dag när jag har hunnit till Biltema. Och bytt gardin. And so on...

• Lejra

vi bor i hyresrätt och vi har en fond som e knuten till vår lägenhet! Vi bestämmer själva när vi vill måla om eller byta ut något golv eller bänkskivor eller vad det nu kan vara! Det enda vi inte får göra själva är att fixa om i badrummet, det vill dom att fackmän gör. Antingen kan vi göra arbetet själva å lämna in kvitton som vi sedan får tillbaka i form av nedsatt hyra, eller så kan vi beställa så det kommer en fackman hem och gör jobbet! Tycker det är supersmidigt med dessa bofonder. Däremot skulle spis eller sånt gå sönder så står hyresvärden för det, bofonden gäller inte till sådant!

• Äppelpaj

Ha ha, min hyresvärd har nog bara en fond som är knuten till henne själv.

• eilema

Shit, jag skulle också vilja ha en fond att få göra om för! Här får vi stå för rubbet själva.. Så länge det inte handlar om spisar osv som BEHÖVS bytas ut. Men det ska mycket till innan d anser att det måste bytas ut. Jag hade tur när jag flyttade in och fick taket ommålat, nya tapeter i alla rummen utan sovrummet, fick ny spis och vitt kakel i köket istället för VINRÖTT som var där först! Jag vill sätta nytt golv i sovrum, hall, kök och matsalsrum, men det verkar som mycket jobb med sådant klickgolv. Frågan är om jag fixar det själv..

Någon som kan hjälpa mig hitta nougatfärgat kakeldekor? Finns ingenstans.

Det är en Lillebror !!! (v.25+1=104 dagar kvar!)
  • Tina83

kan nån informera mig om vad en bofond är?
    vi bor i bostadsrätt men har aldrig hört om det..

Svar på tråden pimp my hyresrätt!